سلامتی مردم نباید محل درآمدزایی قرار بگیرد

اخبار بازار – جلال محمودزاده در گفتگو با خبرنگار ما تصریح کرد: تلاش برای کاهش آلودگی هوا باید قاطع باشد، نباید در مقابل آن تبصره قرار بدهیم و با گرفتن پول و فروش طرح ترافیک، مجوز تردد به خودروها در محدوده طرح ترافیک بدهیم.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر مسئله شهرداری واقعا کنترل آلودگی هوای تهران است، دیگر استثنا معنا ندارد. تنها می‌تواند برای خودروهای اورژانس و آتش‌نشانی استثنا قائل شود. وقتی برای شهروندانی که می‌توانند پول بدهند استثنا قائل می‌شویم یعنی جان مردم را بازیچه کرده‌اند.
وی گفت: اگر در تهران منطقه طرح ترافیک موجود نبود، آیا شهرداری می‌توانست درآمد میلیاردی داشته باشد؟ وقتی که با پول می‌شود وارد طرح شد، دیگر داشتن آن چه فایده‌ای دارد؟ جز این است که اینکار برای درآمدزایی است؟
محمودزاده با انتقاد از شهرداری تهران اضافه کرد: قانون رفع آلودگی هوا مصوبه مجلس تکالیفی را بر دوش شهرداری تهران گذاشته است که متأسفانه شهرداری از اجرای کامل آن خودداری کرده است.
این نماینده مجلس تأکید کرد: متأسفانه عده‌ای در شورا و شهرداری با قانونی کردن تمایلات خود، به حقوق حقه عموم مردم تجاوز کرده و باعث شده‌اند که تک‌تک شهروندان متضرر شوند.
وی گفت: نهادهای نظارتی و همچنین مجلس شورای اسلامی باید نسبت به این رفتار شهرداری بی‌تفاوت نباشند و پلیس راهور هم حق دارد که به این شیوه درآمدزایی اعتراض کند و مخالف آن باشد. به هر حال قانون باید صددرصد اجرا شود و نباید مجوز دور زدن قانون را بدهیم.
معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری از ابتدای تابستان امسال طرح جدیدی را برای درآمدزایی برای شهرداری با پوشش و نام کاهش آلودگی هوا نامگذاری کرده که همه خودروها می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای به شهرداری تهران به محدوده‌های ترافیکی موسوم به حلقه دوم وارد شوند. پلیس راهور بارها این طرح را طرحی برای درآمدزایی نامیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا