بازارچه

قاضی: به نعمت‌زاده مهلت نمی‌دهیم

اخبار بازار – قاضی مسعودی‌مقام در حاشیه پنجمین جلسه دادگاه و در جمع خبرنگاران درباره ختم جلسه امروز گفت: از آنجایی که دفاعیات لشگری‌پور طولانی شد یکسری مستندات ارائه داد و اما دفاعیات وکلا باقی ماند و سعی می‌کنیم در هفته جاری تمام مطالب آخرین دفاع را مورد استماع قرار دهیم چند ارزیابی باید انجام شود و استعلامات گرفته شود تا در مهلت قانونی حکم صادر شود.

وی تصریح کرد: امروز آخرین جلسه نبود آخرین دفاعیات وکلا مانده است.

مسعودی مقام درباره درخواست‌های خانواده متهم نعمت‌زاده گفت: از من که درخواست نداشتند اما به مراجع دیگر نامه‌نگاری کردند و به ما منعکس شده و مهلت خواستند اما مهلت داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: شخصی که نامه‌نویس بوده سمتی در پرونده ندارد و نعمت‌زاده درخواست تبدیل قرار بازداشت به وثیقه را دارد که با توجه به قوانین اکنون ممکن نیست البته مراجع قضایی دیگر هم ایشان را در باب مطالبات دیگر مانند اعسار خواستند که تمام آنها به شعبه ما آمده و ما اجازه خروج ایشان را نداریم.

قاضی پرونده درباره زمان صدور حکم پرونده اظهار کرد: تقریباً تا ۲۵ روز آینده صادر می‌شود.

مسعودی مقام درباره جلسه بعدی دادگاه بیان کرد: جلسه بعدی احتمالاً دوشنبه برگزار و به صورت علنی خواهد بود.

وی درباره حکم مدیران بانک سرمایه گفت: حکم آقای ضیایی و خانی در حال تایپ است و تا ۱۵ روز آینده منتشر می‌شود.

قاضی پرونده ادامه داد: پرونده پتروشیمی PCC هم هست که روند دادرسی آخرین دفاع آغاز می‌شود از اواسط آبان پرونده ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورویی آغاز می‌شود زیرا تحقیقات ما کامل شده است.

مسعودی مقام خطاب به برخی از رسانه‌ها بیان کرد: برخی مطبوعات عکس مطالبات را منتشر می‌کنند آقای جلیل سبحانی متهم پرونده آقای طبری است و درحال تعقیب است آقای شریفی نیک نفس در تحقیقات مقدماتی بازپرس مربوطه همچنان پرونده را مفتوح گذاشته است و علی‌رغم تأکید ما مبنی بر تکمیل شدن آن برای ارسال به دادگاه هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: این آقایان متهم هستند اما اتهامات آنها بخشی مربوط به پولشویی یا مباحث مختلف دیگر است اما متهم هستند و اینکه در سایت‌ها تلقین کرده متهم نیستند اشتباه است و متهم پرونده آقای طبری نیز در پرونده ما است و سرنخ‌هایی از او پیدا شده که ان را به دادسرا برای تعقیب موضوع منعکس کردیم.

مسعودی مقام گفت: پرونده گروه شاملویی احتمالاً بعد از پتروشیمی باز می‌شود همچنین چند تا پرونده از بانک سرمایه آمده و پرونده آقای امامی و مدلل درحال تکمیل است آقای قندالی درحال بازپرسی است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا