بازارچه

پیام تبریک رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به کیهان کلهر

اخبار بازار – در متن پیام آمده است:

کیهان کلهر، نوازنده کمانچه، به سبب تسلط و ذوق هنری در نواختن کمانچه، نوآوری بی‌وقفه و همکاری برای ابداع زبان‌های جدید موسیقایی و شناساندن موسیقی سنتی و کلاسیک ایرانی به گوش‌های مردم سراسر دنیا، جایزه هنرمند سال ۲۰۱۹ را از فستیوال جهانی موسیقی وومکس Womex در کشور فنلاند دریافت کرد.
کیهان کلهر تاکنون دو بار نامزد جایزه گرمی شده و یک‌بار نیز به همراه گروه جاده ابریشم به سرپرستی یویوما برنده این جایزه شده و حالا نیز جایزه معتبر وومکس را برای موسیقی ایران‌زمین به ارمغان آورده است.
وومکس در وب‌سایت رسمی خود نوشته: کیهان کلهر چهره پرآوازه، نوازنده چیره دست و خلاق است که توانسته پیام موسیقی کلاسیک ایرانی را به گوش جهانیان برساند. کلهر وقتی می‌نوازد گویی زبانی می‌آفریند که مردم سراسر جهان از گذشته دور تا آینده با این ساز و نوایش ارتباط برقرار می‌کنند.
کیهان کلهر در آیین دریافت این جایزه مهم جهانی ضمن آرزوی سلامتی برای استاد بزرگ آوازایران محمدرضاشجریان که با بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کند، از او به‌عنوان استاد بزرگ موسیقی ایران یاد کرد و افزود: «من تحت تأثیر قرارگرفته‌ام، خیلی خوب است که در طول زندگی حمایت و دیده شویم، من این جایزه را دست آورد شخصی نمی‌بینم، فکر می‌کنم تاریخ، کار سخت و تلاش بسیاری پشت سر این جایزه است، بنده نمایندگی جامعه موسیقی جهان را نمایندگی می‌کنم و مفتخر هستم که نماینده هنرمندان جهانی باشم، به‌جای جامعه موسیقی ایران .»
این رویداد ارزشمند را به جامعه موسیقی میهن و استاد بزرگوار کیهان کلهر نازنین و همه دوستداران این هنر فاخر، شادباش می گویم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا