بازارچه

چرا افتخار کشتن بزرگترین سرکرده ترویست هافقط نصیب آمریکایی‌ها می شود?!

اخبار بازار – درحالی که در دو دهه‌ی اخیر، جهان مخوف ترین نوع عملیات تروریستی با طراحی های بسیار پیچیده و تخصصی را شاهد بوده است. هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که طراحی یک عملیات در این سطح، تنها حاصل ایده‌ی معدودی از افراد ناراضی، بدون پشتوانه مالی و امنیتی و اطلاعاتی باشد.
در گذشته نه چندان دور القاعده و بن لادن افتخار رهبری عملیات تروریستی را صرفا نصیب خود می کردند و ۱۰سال پس از آن ابوبکر بغدادی مدل جدیدی از تروریسم را با خشن ترین عملیات نسل کشی در جهان به نمایش گذاشت.در اینکه داعش بر مخروبه‌ی القاعده بناشد و مدل جدیدی از تروریسم را ارائه داد، شکی نیست و هیچ بعید نیست در آینده نیز، مدل جدیدتری از تروریسم بر خاک وخاکستر داعش بنا نشود و تشکیلاتی که باید تروریسم نوین را مدیریت کند،باید با طراحی های پیچیده نوین، ایده پردازی کند.این بدان مفهوم است که تروریسم باهدف کثرت طلبی و جهانگشایی در حال تغییر و تحول و پوست اندازی علیه جوامع بشری است.
این روزها موضوع مهمی که توجه صاحبنظران سیاسی را به خود معطوف داشته‌ این است که براستی چرا بن لادن و بغدادی هر دو در آستانه‌ی انتخابات و در زمانی خاص فقط به دست نیروهای آمریکایی کشته می شوند؟؟
این درحالی،ست که آمریکایی ها ادعا می کنند مجهز به مدرنترین نوع نرم افزار های اطلاعاتی هستند و از طریق ماهواره مو را از ماست بیرون می کشند
اما با تبلیغات گسترده‌ی رسانه‌ای از کمک اطلاعاتی سایرکشورها در راستای اطلاع رسانی محل اختفای تروریست ها قدردانی می کنند. با رشد روزافزون توسعه سیاسی و افزایش سواد رسانه‌ای مردم جهان ، امروزه برکسی پوشیده نیست که ایده پردازی شکل گیری تشکیلات تروریستی القاعده و داعش و ظهور دست نشاندگانی نظیر بن لادن و بغدادی و غیره، خود آمریکایی ها هستند آنگونه که هلاری کلینتون دررقابت های انتخاباتی صراحتا به آن اعتراف کرد.
وزیرخارجه سابق آمریکا در کتاب خود با عنوان “گزینه‌های دشوار” سخنان غافلگیر کننده‌ای را مطرح ساخت و اذعان کرد که داعش در واقع ساخته دست آمریکا با هدف تقسیم خاورمیانه است
او اعلام کرد که آمریکا هزینه های مالی و تسلیحاتی داعش و القاعده را تقبل کرده و از آغاز تا پایان ماموریت های تروریستی ،خوراک اطلاعاتی شان را تامین کرده است. اما همین که تاریخ مصرف شان تمام شود آنها را می کشند تا اطلاعات سری آن ها به دست دیگران نیفتد و اصل موضوع همچنان در ابهام بماند.
نکته پایانی اینکه بنا به اظهارات آمریکایی ها جسد مُثله شده ابوبکر بغدادی نیز، همچون بن لادن طعمه‌ی کوسه های دریایی شد اما آنچه فعلا در آینده مجهول است؛شیوه جدید تروریسم و تعیین سرکرده‌ی آن است و گرنه در اصل این پدیده شوم و کارگردانان آن ابهامی متصور نیست.

 سلام امینی/ نماینده مردم ایلام 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا