بازارچه

چرا در زمان بارندگی و غروب‌ها فعالیت اتوبوس‌ها کاهش پیدا می‌کند؟

اخبار بازار – افرادی که به هنگام غروب آفتاب در پایتخت برای بازگشت به منزل و مقاصد مختلف خود از انواع وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی و اتوبوس‌های بی آر تی استفاده می‌کنند، شاهد تأخیر و یا عدم حضور تاکسی‌ها و اتوبوس‌های بی آر تی در پایانه‌ها و سطح شهر هستند و دقایق طولانی منتظر آمدن تاکسی و اتوبوس‌ها می‌مانند و این موضوع نارضایتی مردم به خصوص افراد مسن را به دنبال دارد.
تنها مشکل شهروندان مربوط به ترافیک عصرگاه نیست و حتی پس از وقوع کوچکترین بارش رحمت الهی ناخودآگاه اتوبوس‌های بی آر تی غیب می‌شوند و مردم ساعت‌ها در ایستگاه‌های اتوبوس منتظر می‌مانند تا بلکه بتوانند به مقصد خود برسند، آن هم به شرط اینکه داخل اتوبوس خلوت باشد تا بتوانند سوار شوند.
این موضوع فقط برای شهروندان مشکل ایجاد نمی‌کند و ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ را نیز وارد این چالش بد اجتماعی می‌کند؛ چرا که با عدم خدمات دهی مناسب شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی به شهروندان، آن‌ها دیگر از اتوبوس و تاکسی استفاده نمی‌کنند و با خودرو‌های شخصی وارد معابر شهر می‌شوند و همین امر موجب ترافیک سنگین عصرگاهی در سطح شهر می‌شود.
سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به موضوع کاهش سرویس دهی وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی‌ها و اتوبوس‌های بی آر تی در زمان بارندگی و عصرگاه در پایتخت و پدید آمدن ترافیک سنگین در معابر شهری گفت: بله؛ کاملا این موضوع درست است، هم در زمان بارندگی و سرمای هوا و هم در نیمه دوم سال که روز‌ها کوتاه است، در بعد از ظهر‌های پاییزی و زمستانی شاهد وقوع این مشکل در سطح شهر تهران بزرگ هستیم.
وی افزود: از ساعت ۵ و ۶ بعد از ظهر به بعد با عدم حضور وسایل حمل و نقل عمومی مواجه هستیم و در این خصوص ما در پایتخت مشکلاتی داریم.

photo 2019 10 31 22 06 14

سردار رحیمی تأکید کرد: شهرداری تهران باید به این موضوع ورود کند و تدابیر جدی در این خصوص بیندیشد. بنده در اکثر اوقات بعد از ظهر شاهد هستم که شهروندان در ایستگاه‌های بی آر تی برای اینکه سریع‌تر به منزل و زندگی خود برسند، صف‌های طولانی را تشکیل می‌دهند و مدت‌ها در انتظار آمدن اتوبوس می‌مانند.
وی افزود: همواره شاهد هستیم که بعد از ظهر‌ها کارگران زحمتکش، دانشجویان، کارمندان ادارات، سازمان‌ها و دیگر مراکز به یک باره به سطح شهر آمده و قصد سفر درون شهری دارند، طبیعی است که با افزایش جمعیت و تأخیر در سرویس دهی حمل و نقل عمومی، دچار مشکل شویم.
رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: مشکلات موجود را به شهرداری تهران منعکس کردیم تا تدابیر ویژه‌ای را برای حل این معضل اتخاذ کند.
درباره این موضوع به سراغ چند افسر شیفت راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در سطح شهر رفتم و از آن‌ها پرس و جو کردم.
یکی از این افراد که درجه سروانی داشت، گفت: به هر حال زیر باران ماندن آن‌ هم در هوای سرد پاییز و زمستان سخت است، اما ما مأمور و خدمتگزار مردم هستیم، باید در نظم بخشیدن به خیابان‌های شهر تلاش کنیم.
وی افزود: برای ما فرقی ندارد که باران ببارد یا نبارد، وظیفه‌ای بر ما محول شده و باید آن را به درستی انجام دهیم و به پایان برسانیم، اما چه بهتر است که همه مسئولان به پلیس کمک کنند.
از این افسر جوان درباره علت تأخیر در تردد اتوبوس‌ها سوال کردم و او گفت: راستش را بخواهید علت اصلی را نمی‌دانم، اما بار‌ها شاهد خرابی اتوبوس‌های بی آر تی و ایجاد ترافیک توسط آن‌ها در سطح شهر بودیم و همین طور کم شدن اتوبوس‌ها در زمان بعد از ظهر و به خصوص در زمان بارندگی نیز باعث شلوغی در خیابان‌ها می‌شود، چرا که وقتی اتوبوس و تاکسی نباشد مردم با خودرو‌های خود تردد می‌کنند و این به معنی شروع یک ترافیک سنگین در شهر است.
سی‌ام مهرماه امسال بود که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در دوازدهمین نشست خبری خود از قول حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه به مسئولان شهری در خصوص رعایت مقررات و انجام وظایف خود در زمان بارش رحمت الهی هشدار داد و گفت: یک ماه از پاییز را پشت سر گذاشتیم و امیدواریم خداوند پاییز و زمستان امسال را با بارش رحمت الهی قرار دهد.

Pic 3

اسماعیلی افزود: یادمان نرود در روز‌های پایانی سال گذشته و ابتدای امسال سیلاب‌هایی رخ داد که مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد که بخشی از این مشکلات ناشی از ترک فعل مدیران و اقدامات لازم بود.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در همین راستا رئیس قوه قضاییه به دستگاه‌های متولی گفتند که باید آخرین بار باشد که برکات الهی بر‌ای مردم مشکل ایجاد می‌کند.
اسماعیلی اظهار کرد: امروز در مقام تذکر به مسئولان ذی ربط اعلام می‌کنم که با هدف پیشگیری از حوادث بازنگری در حوزه مسیل‌های رود‌ها و رفع تجاوزات حوزه رودخانه‌ها و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها در اسرع وقت اقدام کنند و وظایف خود را انجام دهند تا شاهد حوادث دیگری نباشیم.
با توجه به ناراحتی و نارضایتی شهروندان، پلیس و دستگاه قضا از وضعیت پدید آمده در زمان بارش باران در شهر، باید دید که آیا این مشکلات توسط مسئولان تاکسیرانی و اتوبوسرانی حل و فصل خواهد شد یا خیر؟

 منبع: باشگاه خبرنگاران 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا