ضرورت ورود جدی و نظارت سازمان های مردم نهاد

اخبار بازار – اولین نشست مشورتی سازمان رفاه، مشارکت و خدمات اجتماعی با سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کارتن خوابی به دنبال فراخوان شهرداری تهران برای همکاری بیشتر با سمن ها برگزار شد.

حسینی در ابتدای این نشست گفت: با وجود اینکه بارندگی های امسال زودتر آغاز شده و به شکل قابل ملاحظه ای بیشتر از سال گذشته بوده اما خوشبختانه همکاران من آمادگی کامل داشتند و توانستند وظایف شان را به خوبی انجام دهند.

سید مالک حسینی در ادامه افزود: تلاش داریم با اعتماد سازی بیشتر افراد بی خانمان و کارتن خواب را در شب های سرد سال به استفاده از گرمخانه ها راغب کنیم.

سرپرست سازمان رفاه، مشارکت و خدمات اجتماعی ادامه داد: سازمان رفاه، مشارکت و خدمات اجتماعی زیر ساخت های خوبی به لحاظ نیروی انسانی و ظرفیت های فیزیکی دارد و برای پذرش مددجویان هیچ مشکلی نداریم. هم اکنون در گرمخانه های سطح شهر امکان پذیرش 2800 نفر و در روزهای اضطراری امکان پذیرش تا 4 هزار مددجو را داریم.

حسینی با اشاره به اینکه برای جذب و جلب اعتماد این افراد به گرمخانه ها همکارانم 4 روز در دره فرحزاد و پاتوق های دیگر مستقر بودند، عنوان کرد: در شهرداری وظیفه داریم کسی بی سر پناه و گرسنه نماند و در مسائل مربوط به کارتن خواب ها باید جنبه انسانی این موضوع را در نظر بگیریم. تلاش کرده ایم در تحقق این سیاست موفق باشیم، اما موفقیت ما را باید افکار عمومی قضاوت کند‌.

وی تصریح کرد:برخی از افراد کارتن خواب به دلیل رفتارهای گذشته، عدم سهولت در مصرف مواد مخدر و موانع ذهنی که پیش از این برایشان ایجاد شده به گرمخانه ها نمی آیند و ما همه ظرفیتهایمان را بسیج کرده ایم تا پیش از رسیدن به اوج سرما و برای پیشگیری از خطراتی که افراد آسیب پذیر را تهدید میکند، اعتماد آن ها را جلب کرده و این چالش را به بهترین نحو مدیریت کنیم.

سرپرست سازمان رفاه، مشارکت و خدمات اجتماعی در جمع بندی نهایی این نشست افزود: باید به این کارتن خواب ها بهترین خدمات ارائه شود. این افراد شرایط معمولی ندارند و اگر بخواهند به جامعه بازگردند باید بدانند برای کسانی مهم هستند. برای رسیدن به این مهم به کمک تمامی سازمان های مردم نهاد حساب می کنیم.

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، در ادامه این نشست فعالین اجتماعی و مدیران سازمان های مردم نهاد انتقادات و پیشنهاداتی را مطرح کردند و جلسه بعدی برای ادامه کار و هماهنگی های بیشتر به هفته آینده موکول شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا