بازار خودرو

پراید ۵۰ میلیون تومان شد

اخبار بازار – حسین سعیدی فعال بازار خودرو در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو در هفته گذشته گفت: با وجود تعطیلات در هفته گذشته و عرضه قطره چکانی از سوی خودروسازان، همگی باعث شد که رکود شدیدتر شود و خرید و فروش خودروی ایرانی و خارجی اعم از صفر کیلومتر و کارکرده به حداقل برسد.

وی ادامه داد: همچنان خودروسازان با هدف کنترل قیمت‌ها از عرضه خودرو به صورت روتین خودداری می‌کنند تا آنجا که به رغم وجود نیمه تعطیل بودن هفته گذشته قیمت پراید دو تا سه میلیون افزایش پیدا کرد و در اولین روز هفته جاری پراید هاچ بک به 50 میلیون تومان رسید. پژو 2008 نیز افزایش قیمت قابل توجهی داشت و به 316 میلیون تومان رسید.

وی در خصوص تاثیر پیش فروش خودرو بر روی  قیمت‌ها گفت: با شرایط اعلام شده که مهمترین آن در رهن بودن سند به مدت یکسال است نه تنها قیمت‌ها پایین نخواهد آمد بلکه از همان روز اول واکنش بازار به آن صعودی بود. زیرا این تعهدات شامل 80 درصد تولید این شرکت‌ها خواهد بود که تا یکسال بعد نمی‌توان آنها را فروخت پس شرکت تعداد کمتری از تولیدات خود را به بازار تزریق خواهد کرد. نکته بعدی آنکه در شرایط فعلی اقتصادی، مردم ترجیح می‌دهند که پول در دسترس باشد زیرا هر لحظه امکان دارد به آن احتیاج پیدا کنند پس بلوکه کردن پول به مدت یکسال با استقبال مواجه نخواهد شد.

سعیدی تصریح کرد:انحصار در هر رسته و حوزه‌ای باعث افزایش قیمت‌ها خواهد شد تنها زمانیکه ما در بازار خودرو شاهد قیمت واقعی بودیم و مردم نیز از آن راضی بودند مربوط به دو سال پیش است که واردات خودرو آزاد بود و خودروسازان نمی‌توانستند هر کار دلبخواهی را انجام دهند، اکنون وضعیت به  گونه‌ای ‌است که علاوه بر رکود شاهد شیب صعودی افزایش قیمت‌ها هستیم.

قیمت خودروهای پر فروش به شرح زیر است:

پراید هاچ بک  50 میلیون تومان

پراید صندوق دار 46.500                            پژو 206 تیپ 2     83 میلیون تومان

تیبا صندوق دار 52.500                             پژو 206 تیپ 5      103 میلیون

پژوصندوق دار      99 میلیون                         دنا معمولی 86 میلیون

ساندرو اتومات   178 میلیون                            ساندرو استپ وی   188 میلیون

پرشیا   97 میلیون                                       کویک       68 میلیون

ساینا   59 میلیون                                          تندر ال 90 اتومات   165 میلیون

النترا   460 میلیون

 منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا