کشف 36 گلوگاه فسادزا در شهرداری

اخبار بازار – زهرا نژادبهرام در تذکری در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران درباره گلوگاه‌های فساد در شهرداری اظهار داشت: بر اساس ماده ششم برنامه سوم توسعه قرار شده است که مصوبات کمیسیون‌های تخصصی در معرض انتشار عمومی قرار گیرد؛ 8 ماه از ابلاغ برنامه سوم گذشته و هنوز اعلان عمومی در این راستا صورت نگرفته است.

وی افزود: بر اساس انجام پژوهش‌ها و نتایج حاصل از آن مشخص شده که 36 گلوگاه فسادزا در بخش‌های مختلف شهرداری از جمله شهرسازی و معماری و صدور آرا و … وجود دارد که باید اقدامات لازم در زمینه شفافیت و نظارت عمومی انجام گیرد.

نژادبهرام با تأکید بر اینکه همه معاملات و تصمیمات در شهرداری باید در سامانه، قابلیت دسترسی همگانی داشته باشد، گفت: عملکرد شهرداری در این زمینه باید 6 ماه یکبار منتشر شود ولی تاکنون توفیقی در این راستا صورت نگرفته و شهرداری باید برای شفافیت پیگیری انجام دهد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: طبق تبصره ذیل ماده 5 قانون تأسیس شورای شهرسازی و معماری که مصوب سال 51 است، بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهر تهران و اعمال تغییرات در ضوابط زیر پهنه‌های مصوب در شهر تهران به کمیسیون ماده 5 محول شده که با توجه به اهمیت موضوع ضرورت اعمال شفافیت برای رصد و نظارت عمومی از طریق ایجاد سامانه مصوبات امری غیر قابل انکار است.

وی بیان داشت: شهرداری موظف است به منظور ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتماد شهروندان به مدیریت شهری همه معاملات و تراکنش‌ها را در سامانه‌هایی با قابلیت دسترسی همگانی منتشر کند.

وی تصریح کرد: شهردار تهران باید در اسرع وقت گزارشاتی در این زمینه به شورای شهر ارائه دهد تا شفافیت هرچه بیشتر در شهرداری رقم زده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا