ساختار اقتصاد کشور آمادگی افزایش مالیات ندارد

اخبار بازار – به گزارش اخبار بازار، مجتبی صفایی افزود: در حوزه اجرا با تکمیل‌ شدن زیرساخت‌ها کمیته‌ای مرکب از وزارت صمت ، اتاق اصناف و سازمان امور مالیاتی تشکیل شده و به صنوفی که به لحاظ ساختاری آمادگی دارند دستور نصب این صندوق‌ها را ابلاغ خواهد کرد. که این روند اکنون طی شده و در آخرین جلسه‌ای که ماه گذشته برگزار شد، به صنوف توزیعی و خدماتی در سراسر کشور اعلام کردیم.
وی ادامه داد: فارغ از بحث شفافیت مالی نباید این قانون زمینه‌ساز افزایش مالیات شود. در شرایط فعلی ساختار اقتصاد کشور اصلا آمادگی افزایش مالیات را ندارد، ما همواره از اخذ مالیات ثروتمندان، بنگاه‌ها و اصناف زیر پله‌ای که به هر عنوانی از پرداخت مالیات طفره می‌رفتند یا فراریان مالیاتی حمایت کردیم و به طور کامل با سازمان امور مالیاتی همکاری داشتیم و هر اطلاعاتی که سازمان امور مالیاتی درخواست کرد به آنها دادیم، اما نباید شرایط به گونه‌ای باشد که پایه مالیاتی افزایش پیدا کند.
صفایی با اشاره به لایحه اصلاح ساختار مالیاتی گفت: این لایحه نباید معافیت‌های مالیاتی که در راستای تولید و اشتغال است، حذف شود. ما شرایط کشور را درک می‌کنیم و قبول داریم با کاهش فروش نفت عمده درآمد دولت بر روی درآمدهای مالیاتی است اما باید این مسئله را نیز قبول کرد که بنا بر اذعان تمامی دستگاها و سازمان‌های دولتی و حاکمیتی رکود و کاهش فروش بر اقتصاد کشور حاکم شده است و این گروه ظرفیت هیچگونه افزایش مالیاتی را ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا