اخبار برگزیده

فساد گسترده و سازمان‌یافته در پرونده بانک سرمایه

اخبار بازار؛ یعقوب عباسی – غلامحسین اسماعیلی به خبرنگار ما گفت: در پرونده بانک سرمایه با فساد گسترده و سازمان‌یافته روبرو بوده‌ایم که تاکنون به بخشی از این اتهامات رسیدگی شده و گروه‌هایی از متهمان همچنان در نوبت رسیدگی به پرونده‌هایشان قرار دارند.
وی تأکید کرد می‌توان نتیجه گرفت که نهادهای ناظر دولتی و بخش‌های مرتبط با آنان در این حوزه در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند، چراکه اگر نظارت بدرستی و به هنگام صورت می‌گرفت، نباید شاهد بروز این قبیل اقدامات و در چنین سطح گسترده‌ای می‌بودیم.
سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد همواره تأکید کرده‌ایم اگر خود مدیران و متولیان وظایفشان را به‌موقع و به‌درستی انجام دهند اثر پیشگیرانه مؤثرتری دارد و قطعاً موجب کاهش زحمت دستگاه قضایی می‌شود.

نظارت بازرسی کل کشور بر بانک‌های خصوصی تشدید می‌شود
اسماعیلی افزود: در همین پرونده خصوصی‌سازی یکی از اشکالات، قانون و نحوه نظارت‌های بر این موضوع است که خوشبختانه نمایندگان ملت استقبال کردند که اصلاحاتی در قوانین صورت گیرد تا در آینده جامعه دچار چنین آسیب‌هایی نشود.
سخنگوی دستگاه قضا درباره ممنوع‌الخروجی سیف و عراقچی هم اظهار بی‌اطلاعی کرد ولی گفت: روند این پرونده در حال تکمیل شدن است. وی تصریح کرد معتقدیم که در ارتباط با قوانین بانکی و نحوه نظارت بر عملکرد شبکه بانکی و نحوه ارائه ارز و کارکرد نظارتی بانک مرکزی بر شبکه بانکی بویژه بانک‌های خصوصی باید در قوانین بازنگری صورت پذیرد.

کیفرخواست متهمان پرونده قطار سمنان صادر شد
اسماعیلی در رابطه با درخواست 161 نماینده مجلس از رئیس دستگاه قضا برای رسیدگی هرچه سریع‌تر به پرونده متهمان تصادف قطارهای مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان سمنان هم گفت دوشنبه گذشته کیفرخواست چهار متهم اصلی این پرونده صادر شده است.
سخنگوی دستگاه قضایی به نام متهمانی که کیفرخواست آنان صادر شده است اشاره‌ای نکرد. اما یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی روزنامه «امروز» پورسیدآقایی معاون فعلی شهردار تهران و آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی را دو متهم اصلی این پرونده اعلام کرد که مشروح این مصاحبه در شماره فردا چاپ خواهد شد.
سخنگوی دستگاه قضا گفت: با توجه به حساسیت افکار عمومی این پرونده بصورت خارج از نوبت در اولویت رسیدگی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا