اخبار برگزیده

سرگردانی دهها هزار تهرانی در خطوط مترو

اخبار بازار؛ سمیه سهیلی ناطق – شهر تهران دارای 7 خط فعال مترو می‌باشد که به‌طور متوسط روزانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار سفر به وسیله مترو در تهران صورت می‌گیرد.
یک مقام مسئول در مترو تهران علت این حادثه را از کارافتادن خطوط 5 و 2 مترو دانست که این مساله موجب ازدحام بیش‌ازحد جمعیت مسافران و تأخیر در به‌موقع رسیدن آنها به محل کارشان شد.
وی نقص فنی و افت فشار برق را دلیل اصلی توقف قطارها دانست و از مسافران گرفتار عذرخواهی کرد.
میلاد اسماعیلی یکی از مسافران سرگردان در خط 2 مترو در این زمینه به خبرنگار روزنامه امروز گفت: آیا عذرخواهی مسئولان برای کارمندی که کار خود را به دلیل این تأخیر از دست می‌دهد و یا متحمل به پرداخت جریمه و کسر کار می‌شود یا دانشجویی که به سر کلاسش با تأخیر می‌رسد، تأثیری دارد و مشکل این قبیل مسافران را حل می‌کند؟
بروز اختلال در دو خط 5 و 2 مترو تهران در حالی است که کلانشهر تهران تنها دارای 7 خط فعال مترو می‌باشد.
محمود مهدوی یکی دیگر از مسافران گرفتار در مترو در این زمینه گفت: به راستی نباید مسئولان مرتبط تدابیری را برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بیندیشند؟ تا مردم بتوانند با استفاده از این وسیله حمل‌ونقل عمومی که اینقدر بر استفاده از آن تأکید دارند، به کار و زندگی خود برسند؟
وی افزود: آیا نباید نهادهای نظارتی این مشکلات را رصد کرده و درصدد جلوگیری از بروز آن برآیند و تذکرات لازم را به مسئولان بدهند؟
حادثه روز شنبه از این منظر بیشتر جلب توجه می‌کند که تنها چند ساعت پیشتر (جمعه‌شب گذشته) محسن پورسیدآقایی؛ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ با شرکت دریک برنامه تلویزیونی تبلیغاتی که بخشی از این برنامه با مجری و عوامل اجرایی در یک طباخی اجرا شد، به جزییات اجرای طرح جدید ترافیک در شهر تهران پرداخت و سپس در یکی از خطوط مترو هم حاضر شد.
البته که در این برنامه خبری از ازدحام مردم و خرابی قطارهای مترو نبود و همه‌چیز حاکی از مدیریت صحیح و با تدبیر مسئولان معاونت حمل‌ونقل ترافیک داشت، اما اینکه چرا درست فردای اجرای این شوی تلویزیونی همچنین رخدادی زندگی هزاران نفر را فلج می‌کند، جای تأمل دارد!

محمدیان مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران ضمن عذرخواهی از مسافران مترو گفت: توقف ۱۵ دقیقه‌ای قطار در ایستگاه شریف، حرکت سایر قطار‌ها را در خط ۲ مختل کرد و با توجه به پیک ترافیک در اولین روز هفته، خرابی مترو موجب ازدحام بیش از حد جمعیت مسافران در ایستگاه‌های این خط شد این در حالی است که مسافران سرگردان معتقد بودند حدود 45 دقیقه خدمات‌رسانی مترو در این خط متوقف شده بود.
وی همچنین افزود: با انتقال این قطار به پایانه مترو، سرویس‌دهی به مسافران دوباره از سر گرفته شد.
رئیس پلیس مترو تهران بزرگ درباره علت وقوع اختلال در حرکت قطارها در خط ۲ و ۵ مترو گفت: صبح شنبه افت فشار برق در مترو تهران باعث بروز اختلال در تردد قطار‌های مترو خط ۲ و تأثیر کندی تردد در خط ۵ مترو شد.
وی با بیان اینکه این مشکل در ایستگاه شریف اتفاق افتاد و بر حرکت قطارها در خط ۵ مترو نیز اثر گذاشت، افزود: پس از انتقال قطار به پایانه برای حل مشکل فنی، مسیر بازگشایی شد و وضعیت عبور و مرور قطارها به شرایط عادی بازگشت.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ماه‌های اخیر با اعمال ضوابطی دسترسی بسیاری از شهروندان و حتی اصحاب رسانه به محدوده‌های زوج و فرد و هسته مرکزی ترافیک پایتخت را به‌شدت محدود و پولی کرده و معتقد است که زیرساخت‌های لازم را برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی در تهران را فراهم کرده است.
شهروندان تهرانی از ابتدای تابستان برای ورود به محدوده موسوم به حلقه دوم ترافیکی با پرداخت پول می‌توانند وارد این محدوده و یا حتی هسته مرکزی طرح ترافیک شوند. این طرح که با نام کاهش آلودگی هوا تبلیغ و اجرایی شده است انتقادات بسیاری از مسئولان و شهروندان را برانگیخته است.

 منبع: روزنامه امروز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا