روابط عمومی

افزایش اعتبار بازسازی برخی استان های سیل زده

اخبار بازار – رضا صالحی شهرابی، سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با بیان اینکه تمامی توان و آمادگی شعب بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به تمامی سیل زدگان کشور به کار گرفته شده است، به پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، گفت: سه استان لرستان، گلستان و خوزستان به ترتیب بیشترین میزان پرداخت تسهیلات به سیل زدگان به لحاظ ارزش ریالی را تاکنون داشته اند.

وی با بیان اینکه شعب بانک مسکن در مسیر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان سعی کرده تا راحت ترین شرایط را در نظر بگیرد، اظهار کرد: از آنجاکه در جریان بروز بحران سیل در ابتدای امسال، حجم زیادی از ساختمان های مسکونی به طور کامل تخریب یا با جریان شدید سیل برده شدند، سیاست پیش بینی شده برای پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از جریان این سیل بر این قرار گرفت تا در جهت کمک به آنها برای بازگشت سریع به جریان عادی زندگی، کمترین سخت گیری از مرحله تشکیل پرونده تا پرداخت تسهیلات به شکل قرض الحسنه برای آنها در نظر گرفته شود.

وی به مجموع اعتبار ابلاغی برای 21 استان کشور در مرحله نخست پرداخت تسهیلات اشاره کرد و افزود: مجموعا رقمی معادل 450 میلیارد تومان اعتبار به مدیریت شعب 21 استان کشور که در جریان سیل آسیب دیده اند ابلاغ شده و تا روزهای ابتدایی آبان ماه امسال، بیش از 77 درصد از اعتبار ابلاغی به شعب یعنی حدود 350 میلیارد تومان از این اعتبار به شکل تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان در استان های مختلف پرداخت شد.

article 4

به گفته وی برخی از استان ها همچون خراسان جنوبی و زنجان به طور 100 درصدی اعتبار ابلاغ شده به شعب خود را به صورت تسهیلات به سیل زدگان پرداخت کرده اند.

صالحی در عین حال از افزایش اعتبار ابلاغی برای برخی از استان ها که با حجم زیادی از خسارت در جریان سیل مواجه شدند، خبر داد و گفت: یکی از استان ها که به دلیل حجم بالای خسارت، اعتبار ابلاغی آنها افزایش یافته استان لرستان است. در این راستا، اخیرا رقمی بالغ بر 67 میلیارد تومان در مرحله دوم به عنوان اعتبار جدید برای استان لرستان از سوی بانک مرکزی در نظر گرفته شده است. مطابق با تفاهم انجام شده قرار است این رقم در قالب تسهیلات مرابحه به متقاضیان پرداخت شود.
وی به رقم تسهیلات پرداختی به استان لرستان اشاره کرد و گفت: تا روزهایی ابتدایی آبان ماه، رقمی معادل 116 میلیارد و 845 میلیون و 200 هزار تومان به سیل زدگان استان لرستان، تسهیلات قرض الحسنه اعطا شده است. پس از این استان، تسهیلات پرداخت شده به سیل زدگان استان گلستان معادل 78 میلیارد و 129 میلیون و 600 هزار تومان و استان خوزستان معادل 35 میلیارد و 934 میلیون و 900 هزار تومان، به ترتیب در میان 21 استان بالاترین رتبه ها را داشته اند.

وی در پایان تصریح کرد: توزیع اعتبار پیش بینی شده برای پرداخت تسهیلات به مدیریت شعب استان های مختلف، پس از بازدید تعدادی از مسوولان و مدیران کشوری از وضعیت خسارات وارده به واحدهای مسکونی روستایی و شهری در استان های مختلف تعیین شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا