روابط عمومی

تمامی سامانه‌های الکترونیکی بانک تجارت ایمن هستند

اخبار بازار – به گزارش اخبار بازار به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، در پی اعلام رضا رشیدپور در فضای مجازی مبنی بر سوءاستفاده احتمالی از حساب بانکی وی در شامگاه هجدهم آبان ماه و دریافت پیامک های مشکوک , مسئولان بانک تجارت بلافاصله با وی تماس گرفته و با بررسی جزئیات ماجرا نسبت به رفع ابهام و حل مشکل و راه‌اندازی مجدد همراه بانک تجارت اقدامات لازم را انجام دادند.

براساس بررسی‌های انجام شده احتمال هرگونه فیشینگ و سوءاستفاده از همراه بانک وی رد و مشکل پیش آمده در خصوص دریافت رمز و ورود به اپلیکیشن مرتفع شد. فیشینگ به طور معمول مربوط به سواستفاده از اطلاعات رمز دوم اینترنتی کاربران در درگاه های پرداخت اینترنتی است و شامل اپلیکیشن همراه بانک نمی شود .

بانک تجارت برای افزایش هرچه بیشتر امنیت حساب مشتریان خود به محض ورود به همراه بانک و اینترنت بانک پیامک ورود به سامانه به شماره موبایل وی ارسال می‌کند. همچنین این بانک در سال گذشته در راستای افزایش امنیت رمز دوم حساب مشتریان خود، با راه‌اندازی سامانه همراز، امکان دریافت رمز دوم یکبارمصرف را با شرایطی آسان برای مشتریان فراهم کرده است.

مشتریان بانک تجارت در صورتی که احساس نا امنی در رمز همراه بانک و اینترنت بانک خود داشته باشند. می‌توانند از طریق سامانه دریافت و تغییر فوری رمز همراه بانک تجارت به آدرس my.tejaratbank.ir نسبت به دریافت رمز جدید اقدام کنند . همچنین مشتریان در هر ساعتی از شبانه روز می توانند از طریق تماس تلفنی با شماره 1554 و شماره گیری کد 1 ، شماره کارت خود را وارد کرده و سپس رمز دوم را وارد کرده و از طریق کد 4 ، کارت و رمز خدمات نوین خود را غیرفعال کنند.

بانک تجارت کانال‌های متنوع و آسانی را برای پیگیری مشکلاتی از این دست برای مشتریان از جمله مرکز ارتباط مشتریان 1554 به صورت 7 در 24 ، سایت اینترنتی، تلفن گویا، مراجعه حضوری، درج در نامه‌های کتبی و صندوق پست الکترونیک مهیا کرده است .

پیگیری فوری مشکلات مشتریان در حوزه سوءاستفاده‌های احتمالی مشتریان از جمله مسدودی فوری حساب، غیرفعالسازی حساب و کارت، همچنین غیرفعالسازی رمز خدمات نوین، ارائه راه‌کار برای فعالسازی و دریافت رمز غیرحضوری همراه بانک و اینترنتی بانک(خدمات نوین) از جمله کارهای مرکز ارتباط مشتریان بانک تجارت است.

در حال حاضر حدود 90 درصد عملیات بانکی کشور خارج از شعب و به صورت الکترونیکی و از طریق موبایل، اینترنت، و … انجام می‌شود و تامین امنیت خدمات بانکداری الکترونیک از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. هوشیاری کاربران خدمات نوین بانکی نسبت به حفظ رمزهای ورود به این سامانه‌ها، اطلاعات کارت و حساب خود از اهمیت بالایی برخوردار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا