بازار تهران

قانون باید جای پول را در شهرداری بگیرد

اخبار بازار – به گزارش اخبار بازار، مصطفی قلی خسروی رئیس ااتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با بیان اینکه طرح تفصیلی در تهران به درستی انجام نشده است، عنوان کرد: برای اینکه شهرداری ها منبع درآمد مناسب داشته باشند وقتی رغبت مردم برای پرداخت جریمه در ازای تخلف را مشاهده کردند، تراکم فروشی را افزایش دادند.
وی افزود: ماده ۱۰۰ یک قانون برای نظارت بر کار شهرداری است اما شهرداری آن را دور زده است . به همین دلیل ضرورت اصلاح این ماده در مجلس شورای اسلامی بشدت احساس می شود.
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران دخالت بناهای شهری را تعرض به حقوق مردم دانست و اظهار کرد: شهرداری حق ندارد برای درآمدزایی خود یک کوچه در شهر را برای ساکنان غیر قابل سکونت نماید و آرامش آنها را با مجوز ساخت طبقات از بین ببرد.
قلی خسروی در ادامه خاطر نشان کرد: نباید پول بر تمام مسائل ما حاکم باشد؛ بلکه قانون باید اهمیت پیدا کند. متاسفانه شهرداری ها ، قوانینی که به نفع آنهاست را به درستی رعایت می کنند اما مواردی که سودی نداشته باشد را زیر پا می گذارند.
وی در توضیح مطلب فوق عنوان کرد: بر اساس ماده ۸۰ قانون نظام صنفی، باید برای هر ملک تجاری، اداری و کارگاهی پروانه کسب صادر شود؛ اما شهرداری ها برای کسب درآمد قانون را زیر پا گذاشته و برخی املاک را تجاری کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا