شهرداران مناطق یا آقای معاون؛ چه کسی قربانی روز غافلگیری می‌شود؟

اخبار بازار – روز گذشته از ساعت 7 صبح لغایت 10 و 30 دقیقه و در فاصله 210 دقیقه به گفته شهردار تهران بیش از 19 سانتیمتر در مناطق شمالی شهر تهران برف بارید.

این حجم سنگین برف باعث شد تا برخلاف همه پیش‌بینی‌هایی که اندیشیده شده بود معابر شمالی شهر تهران قفل شود و ترافیک به خیابان ولیعصر و شریعتی پس بزند.

13980825000630 Test PhotoN

شردار تهران بلافاصله به گفته خود در مرکز کنترل ترافیک تهران حاضر شد و وضعیت شهر تهران را مورد ارزیابی قرار داد. وضعیتی که تا ظهر روز گذشته همچنان مشکلاتش مرتفع نشد و شهروندان در برف ماندند.

پیروز حناچی اما به حضور در مرکز کنترل ترافیک در وعده صبح بسنده نکرد و عصر روز گذشته نیز بار دیگر به این مرکز مراجعه کرد تا وضعیت شهر تهران را بار دیگر مورد ارزیابی قرار دهد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: وقتی به مدیران مناطق درگیر برف درباره پاشیدن شن و پاکسازی معابر تذکر دادیم گفتند که پیش از شروع برف شن و ماسه در معابر پاشیده‌اند اما آنقدر وسعت بارش برف زیاد بوده است که پاشیدن شن و ماسه بی‌اثر شده است.

13980708000185 Test PhotoN

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود به وقوع بارش برف در پیک ترافیک اشاره کرد و گفت: متاسفانه ساعت عبور و مرور مردم باعث شد تا ماشین‌های برف روب و کامیون‌های حامل شن در ترافیک گیر کنند و به این ترتیب به محل مورد نظر برای پاکسازی خیابان‌ها نرسند.

شهردار تهران شب گذشته همچنین درباره اتمام مخازن شن و ماسه نیز اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل اینکه می‌گوییم مناطق کم کاری نکرده‌اند این است که حتی آنقدر شن پاشیده بودند که مخازن تمام شده بود و جالب است که ماشین‌های حمل شن و ماسه برای پر کردن مخازن در ترافیک گیر کردند و به محل‌های مورد نظر نرسیدند.

گلایه شورایی‌ها در جلسه هم اندیشی با شهردار

این اظهارات شهردار تهران اما گویا برای شورای شهری‌ها قابل قبول نبود زیرا زمانی که صبح امروز شهردار تهران به صورت سرزده و خارج از روال معمول به جلسه هم اندیشی شورایی‌ها وارد شداعضای شورای شهر نسبت به اتفاقات روز گذشته گلایه‌هایی را به شهردار تهران مطرح کردند. این در حالی است که حتی  برخی از اعضای شورای شهر به شهردار تهران پیشنهاد کردند تا برای آنکه بعد از این اتفاقات اینچنینی در شهر تهران رخ ندهد خوب است با متخلفان و افرادی که قصور یا تقصیری داشتند، برخورد شود.

شورای شهری‌ها پیشنهاد دادند تا حتی اگر نیاز است مسئولان خاطی عزل شده تا این رویه در آینده تکرار نشود.

عملکرد شهرداری در بخش‌هایی مناسب نبود

ناهید خداکرمی عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهرداری تهران به خبرنگار فارس گفت: به هر تقدیر آن چیزی که روز گذشته ما با آن مواجه شدیم این است که ضعف‌ها و کاستی‌هایی در عملکرد شهرداری مشهود بود.

وی گفت: باید بررسی شود که چرا در برخی مناطق مانند مناطق یک، دو،22 و بخش‌هایی از منطقه 5 عملکرد شهرداری برای برف‌روبی و پاکسازی معابر کافی نبوده است و همین امر باعث شده است تا شهروندان با مشکلاتی روبرو شوند.

13980307000218 Test PhotoN

وی گفت:‌من نمی‌گویم همه مشکل به واسطه عملکرد شهرداری تهران رخ داده اما باید آقای شهردار بررسی کند که چرا برف که می‌توانست یک پدیده زیبا باشد تبدیل به یک معضل شد و از این به بعد برخی از دانش‌آموزان ما حتی از آن به عنوان یک معضل یاد خواهند کرد.

شهردار تهران باید با قصور و تقصیرها در هر سطحی برخورد کند

حجت نظری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اینکه گفته می‌شود باید با قصور و تقصیرها برخورد شود به خبرنگار فارس گفت: آن چیزی که برای ما در شورای اسلامی شهر تهران به عنوان ناظر عملکرد شهرداری تهران مشخص شده است این است که اقدامات شهرداری در برخی جاها به خصوص مناطق یک و دو،‌ کافی نبوده است.

وی گفت: شهرداری تهران به اذعان خودش از بیش از دو هفته پیش می‌دانسته است که ابتدای این هفته با بارش برف و باران شدید مواجه است و همین علم و آگاهی می‌طلبیده است که شهرداری یک اقدام جدی در این خصوص انجام دهد.

13980609000155 Test PhotoN

نظری گفت: حال باید پرسید آیا اقدامات شهرداری برای مقابله با این موضوع کافی بوده که به نظر ما و شواهدی که من روز گذشته در مرکز کنترل ترافیک دیدم، کافی نبوده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از این رو ما حتما از شهردار تهران توقع داریم که با قصور و تقصیرها در هر رده‌ای از مسئولیت‌های شهری مواجه شدند برخورد قاطعی انجام دهند.

وی گفت:‌اگر کسی در یکی از پست‌های مسئولیتی تقصیر مرتکب شده که حتما بایداین فرد خاطی عزل شود و اگر هم کسی مرتکب قصور و کوتاهی شده که باید یک سطحی از برخورد اداری با وی صورت گیرد.

چه کسی عزل می‌شود؟

بر اساس آنچه از اجماع نظرات اعضای شورای اسلامی شهر تهران برمی‌آید، شهردار تهران باید با افراد خاطی در جریان حوادث ناشی از بارش برف در روز شنبه برخوردی قاطعی داشته باشد.

اعضای شورای شهر معتقدند که اقدامات شهرداری تهران در مناطق شمالی شهر تهران به خصوص مناطق یک، دو، 22 و در پاره‌ای موارد منطقه 5 مناسب نبوده است و آن چیزی که از نظرات شهروندان استخراج می‌شود این است که بار مشکلات در منطقه یک و دو بیش از پیش بوده است. حال باید دید پیروز حناچی در چالش پیش روی خود دست به تغییر چه کس یا کسانی می‌زند؟

آن چه  مشخص است این است که اعضای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان کسانی که به شهردار تهران رای اعتماد داده‌اند خواستار برخورد قاطع شهردار هستند و طبیعتا این برخورد قاطع باید ظرف همین یکی دو روز اتفاق بیفتد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا