قصور شهرداری منطقه یک در برف دیروز تهران

اخبار بازار – محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر امروز درمورد افزایش نرخ بنزین اظهار داشت: موضوع ترافیک و آلودگی هوا بیشترین ارتباط را با مساله حمل و نقل عمومی دارد. طی 10 سال گذشته تاکنون درمورد قیمت سوخت اقداماتی انجام گرفته و تغییراتی انجام گرفته ولی علی‌رغم اینکه در قوانین دیده شده که یارانه‌ای از این مساله به حمل و نقل عمومی اختصاص داده شود ولی یا عمل نشده و یا ضعیف بوده است.

وی افزود: قوانین هدفمندی یارانه‌ها نیز به همین صورت است و به طور کلی افزایش نرخ بنزین از آنجایی که افزایش تقاضا برای استفاده از حمل و نقل عمومی را به همراه دارد از حاکمیت و دولت همچنین همه دستگاه‌های مرتبط درخواست می‌کنم که س

* فعلا قصد افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس را نداریم

رئیس شورای شهر تهران در ادامه درمورد تغییر قیمت کرایه‌های حمل و نقل عمومی با توجه به افزایش نرخ بنزین گفت: سیاست دولت این است که هیچگونه تغییر قیمتی در بخش‌های دیگر حاصل نشود و از دلایلی که تغییر قیمت بنزین در اواخر سال انجام شده است این است که افزایش قیمت کرایه‌های تاکسی و اتوبوس برای امسال و سال آینده یکی شود.

هاشمی گفت: ازجمله موضوعاتی که من بزودی با معاون اول رئیس جمهور صحبت می‌کنم درمورد نرخ کرایه‌اهی حمل و نقل عمومی است. البته فعلا قصدی نداریم که کرایه‌ها بیشتر شود ولی سازمان تاکسیرانی باید بررسی‌های لازم را انجام دهد چرا که بلاتکلیفی‌ها در این زمینه سبب افزایش قیمت کرایه‌ها به صورت پراکنده شده است.

وی گفت: زودتر باید رد این زمینه تصمیم‌گیری شود و من با دولت و سیستم تنظیم بازار صحبت می‌کنم تا موضوع بررسی شود و زمانی که به ما ابلاغ شود به موقع درمورد کرایه‌ها تصمیم می‌گیریم.

* شرکت خودروسازی که ظرفیت ساخت هزار اتوبوس برقی را دارد

رئیس شورای شهر تهران درمورد بازدیدش از یک شرکت خودروسازی در اردبیل گفت: اخیرا به آذربایجان سفر و سفرم چند منظوره بود چرا که علاوه بر بازدید از مناطق زلزله زده از شرکت خودروسازی که ادعا می‌کرد ساخت هزار اتوبوس برقی را دارد نیز بازدید داشتم که مذاکراتی با آنها انجام شد و اگر مصوبه شورای اقتصاد اجرایی شود به نظرم آنها ظرفیت ساخت اتوبوس‌های برقی را دارند.

وی بیان داشت: البته یکی دیگر از دلایل سفرم به آذربایجان شرکت در کنگره حزب کارگزاران اردبیل بود.

* قصور شهرداری منطقه در بارش برف‌ روز گذشته

هاشمی گفت: صبح امروز جلسه هم‌اندیشی با حضور شهردار تهران برگزار شد و حناچی درمورد حوادث روز گذشته توضیحاتی ارائه داد و مشخص شد که منطقه یک قصورهایی در بارش برف روز گذشته داشته و تمهیدات چندانی در نظر نگرفته بود.

وی گفت: حناچی در جلسه اعلام کرد که به سرعت موضوع را بررسی می‌کند که چرا آمادگی‌ها جدی نبوده و گزارش جامع اعلام خواهد شد تا مقصری اگر هست تنبیه شود. البته این مساله همزمان شده بود با افزای نرخ سوخت و برخی از گره‌های ترافیکی به همین علت رخ داده بود.

* خداوند با افزایش نرخ سوخت بیشتر هماهنگ بود تا با شهرداری

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بارش برف در روز گذشته همزمان با پیک ترافیک آغاز شده بود گفت: این مساله در تردد شهروندان اختلال ایجاد کرد و شهرداری مناطق شمالی اعلام کرده بودند که شک داشتند که آیا نیمه شب نمک و شن در خیابان‌ها بپاشند یا نه. البته نمی‌شود که غافلگیر شدند ولی می‌‌شد بهتر عمل کرد.

وی در پایان گفت: خداوند با افزایش نرخ سوخت بیشتر هماهنگ بود تا با شهرداری تهران. همچنین انشاءاله با تمهیداتی که پیش‌بینی شده تا آخر زمستان دیگر مشکلی مشابه روز گذشته نخواهیم داشت و من در این زمینه قول می‌دهم.

وی در پایان درمورد آلودگی هوای تهران گفت: شهردار صبحت‌ و گله‌هایی در این زمینه داشت و انتقاد کرد که چرا صدا و سیما فرصت مناسب برای پاسخ به آن نداده است که این موضوع در جلسه هم‌ اندیشی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا