بازار ایران

اصلاح قیمت بنزین بخشی از قانون هدفمندی یارانه‌ها و به سود کشور است

اخبار بازار – احمد همتی افزود: نیت این اقدام درست بود منتهی تصمیم‌گیری نیز باید منطقی و با رضایت مردم همراه باشد و فشار زیادی بر جامعه وارد نشود، رسیدن به اهداف قانون هدفمندی یارانه‌ها به نفع مردم و کشور است.
وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی ۱۰ سال گذشته، قانون هدفمندی یارانه ‌را به منظور سوق‌دهی درآمد حاصل از یارانه‌ها به سمت کمک به معیشت اقشار کم‌درآمد، اشتغالزایی و بهره‌مندی آحاد جامعه از خدمات بهداشت و درمان تصویب کرد.
وی با اشاره به اجرایی شدن تنها یک مرحله قانون هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد: طبق برنامه‌ها، این قانون طی یک فرآیند پنج ساله باید از طریق اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و حتی آب و نان اجرایی شود، اما تنها در یک مقطع کوتاه در دولت دهم این مساله محقق و سپس رها شد.
همتی با بیان اینکه در دولت یازدهم نیز قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرایی نشد، تاکید کرد: دولت دوازدهم به علت کنترل تورم و کاهش فشار مضاعف بر مردم با وجود تحریم‌ها و شرایط کشور این قانون را اجرا نکرد.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون هدفمندی یارانه‌ها باید زودتر و همان گونه که در قانون پیش‌بینی شده بود، براساس برنامه پنج ساله و به تدریج اجرا می‌شد.
وی با بیان اینکه افزایش ناگهانی قیمت بنزین مورد اعتراض مردم واقع شد، اضافه کرد: اعتراض‌ها به شیوه‌ای مسالمت‌آمیز بود و برخی افراد از شرایط سوءاستفاده کرده و این تجمع‌ها را به آشوب کشیدند که کار درستی نبود.
همتی خاطرنشان کرد: در اولین نشست مجلس شورای اسلامی در جلسه‌های خارج از صحن مانند فراکسیون امید ۲ پیشنهاد برگشت قیمت بنزین به نرخ گذشته و دیگری تعدیل در قیمت برای کاهش شوک در اقتصاد، به صورت طرح ارائه شد.
وی ادامه داد: اما بعد از پیام مقام معظم رهبری در تایید تصمیم سران سه قوا، نمایندگان به تبعیت از رهبری مساله را مسکوت گذاشتند.
وی افزود: نمایندگان برای اینکه فرمایش رهبری و در عین حال قانون هدفمندی یارانه‌ها در قالب همان مصوبه در یک فرآیند پنج ساله اجرا شود، با موافقت سران سه قوه به خصوص دولت و مجلس شورای اسلامی تلاش می کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، به رضایت مردمی در تعدیل روند اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین اشاره و بیان کرد: مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کند با هماهنگی سران قوا به منظور کاهش فشار بر مردم در شرایط سخت اقتصادی، افزایش قیمت روند تدریجی داشته باشد.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا