اخبار برگزیدهبازار بورس

راهکار مدیرعامل بورس برای معاملات در زمان اختلال اینترنت

اخبار بازار – علی صحرایی در نشست خبری که در حاشیه ششمین نمایشگاه بانک، بیمه و بورس در جزیره کیش برگزار شد، درباره وضعیت معامله‌گران در زمان اختلال این روزهای اینترنت اظهار کرد: مردم می‌توانند برای انجام معاملات خود به کارگزاری‌ها مراجعه کنند و بر این اساس، راه‌های جایگزینی پیش روی سهامداران قرار داده شده تا بتوانند از آن طریق به معاملات ادامه دهند.

سود خالص ۸۲ میلیاردی بورس تهران

صحرایی در ادامه با اشاره به وضعیت سود در بازار سرمایه با بیان اینکه در شش ماه ابتدایی امسال سود خالص ۸۲ میلیارد تومان در بورس تهران بوده است، گفت: این رقم در سال گذشته معادل ۸۹ میلیارد تومان و در شش ماهه همان سال ۲۸ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه از محل سود انباشته، ۳۳ درصد افزایش سرمایه در بورس تهران صورت گرفته است، تأکید کرد: سود هر سهم در شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور پارسال معادل هر سهم ۱۴۲ ریال بوده که در سال گذشته به ۴۴۶ ریال و در شش ماهه اول امسال به ۴۱۰ ریال رسیده است.

سهم ۷۹ درصدی سهامداران حقیقی در خرید سهام

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران ادامه داد: در شش ماه ابتدایی امسال، سهامداران حقیقی به عنوان بازیگران اصلی بورس به میزان ۷۹ درصد در خرید بازار نقش داشته‌اند و در مقابل سهامداران حقوقی نیز سهم ۳۹ درصدی داشته‌اند.

صحرایی در ادامه تصریح کرد: در بخش آمار فروش نیز سهامداران حقیقی با ۶۸ درصد و سهامداران حقوقی با ۳۲ درصد در فروش سهام مشارکت داشته‌اند.

مدیرعامل بورس تهران همچنین محدودیت‌های انتقال پول در ایران را بزرگترین مشکل جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بازار سهام عنوان کرد.

به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون شش عرضه اولیه به میزان ۲۱۵۵ میلیارد تومان در تالار شیشه‌ای انجام شده است. همچنین تا امروز ۷۶۰ میلیارد تومان اوراق بدهی و ۵۹۱ میلیارد تومان اوراق اختیار فروش تبعی در بورس معامله شده است.

صحرایی افزود: در حال حاضر آمار تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس نشان‌ می‌دهد که ۶۷ هزار میلیارد تومان سود بین سهامداران تقسیم شده که به طور میانگین ۶۱ تومان سود نقدی بوده است.

وی اعلام کرد: ارزش بازار بورس به ۱۱۲۰‌ تریلیون تومان رسیده است که ۶۴ درصد رشد را شامل می‌شود. همچنین ارزش معاملات ۱۱۸ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

به گفته او، بورس تهران ۴۸ درصد سهم از کل بورس‌ها را در اختیار دارد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا