بیمه‌ها خسارت ناشی از اعتراضات اخیر را جبران می‌کنند

اخبار بازار؛ صفورا طالب‌زاده – غلامرضا سلیمانی در نشست خبری ششمین نمایشگاه بانک، بیمه و بورس که در جزیره کیش برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگار پارلمانی اخبار بازار در خصوص میزان خسارت وارده به اموال شهروندان طی اعتراضات روزهای اخیر پس از گران شدن قیمت بنزین گفت: هر فرد، شرکت و سازمانی از میزان ارزش آنچه از دارایی خود بیمه کرده است اطلاع دارد و شرکت‌های بیمه نیز اطلاعات کامل از بیمه‌شدگان خود را در اختیار دارند به همین دلیل توانستیم به بانک‌ها، واحدهای تجاری و مسکونی که بیمه بودند و در این روزها دچار آتش‌سوزی یا خسارت شده‌اند، خدمات‌رسانی و جبران خسارت داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: لیست کامل آن دسته از واحدهای تجاری، مسکونی، اداری و بانک‌ها که در ناآرامی‌های اخیر خسارت‌دیده‌اند در اختیار شرکت‌های بیمه‌ای هست و تمام کسانی که دارایی‌شان بیمه است و دچار حادثه و خسارت شده‌اند با توجه به قراردادها و نوع پوششی که در بیمه‌نامه صادرشده، به نمایندگی‌های واحد بیمه مربوطه مراجعه کرده و با ثبت خسارات خود نسبت به جبران آن اقدام کنند.
رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی هستند متأسفانه کسانی که در این جریانات خسارت‌دیده ولی بیمه نبودند نمی‌توانند نسبت به جبران خسارت آنها اقدام کنند، زیرا ما فقط نسبت به کسانی که بیمه هستند متعهد هستیم.
سلیمانی عنوان کرد: دستورات لازم به شرکت‌های بیمه جهت اعلام هرچه سریع‌تر ارزیابی میزان خسارت وارد شده، به شرکت‌های بیمه‌ای داده شده است.
وی تصریح کرد: تا شب گذشته لیست واحدهایی که بیمه بودند را از شرکت‌های مختلف بیمه جمع‌آوری کردیم ولی درحال ارزیابی کامل برای رسیدن به این نتیجه هستیم که چه میزان پول در بانک‌ها بوده و چه میزان خسارت به آنها وارد شده است. اعلام میزان خسارت باید توسط بانک‌ها صورت گیرد زیرا این بانک‌ها هستند که از میزان دقیق، پول موجود در شعب خود اطلاع دارند.
سلیمانی در ادامه اظهار کرد: در خصوص میزان خسارت از باب آتش‌سوزی برخی از بانک‌ها ۱۰۰ درصد و برخی ۱۰ درصد خسارت‌دیده‌اند که تمامی آنها بستگی به ارزیابی‌هایی که در حال انجام است دارد و تاکنون عدد دقیق میزان خسارت به دستمان نرسیده و امیدواریم هرچه سریع‌تر مشخص شود. وی درباره نحوه جبران خسارات وارده به خودروهای شهروندان هم گفت در صورت دارا بودن بیمه‌نامه برابر ضوابط جبران خسارت خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا