بازارچه

آلودگی هوای 4 شهر در حد هشدار

اخبار بازار – صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: تا روز چهارشنبه جوی پایدار در کشور حاکم است در این راستا انتظار داریم تا پنج‌شنبه، آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، اصفهان، کرج و اراک افزایش یابد.

وی اضافه کرد: به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی‌ کاهش کیفیت هوا تا حد هشدار برای گروه‌های حساس در شهرهای مذکور پیش‌بینی می‌شود که توصیه می‌شود کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به به اینکه امروز بارش پراکنده برف در ارتفاعات غرب، جنوب‌غرب و دامنه‌های زاگرس وجود دارد، گفت: فردا در غرب و مرکز خلیج فارس و قسمت‌های جنوبی و جنوب غرب کشور بارش پراکنده با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز و فردا مرکز و غرب خلیج فارس مواج است، اضافه کرد:‌ از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه جدید بارشی در مناطقی از شمال‌غرب و غرب کشور بارش برف و باران خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه بارش در شمال‌ غرب و غرب کشور ادامه دارد، ضمن آنکه در استان‌های واقع در جنوب‌غرب و جنوب کشور نیز رگبار باران، گاهی رعد و برق و ‌در ارتفاعات بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: روز جمعه بارش‌ها در نیمه غربی کشور به صورت پراکنده ادامه دارد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود،‌ این شرایط روز چهارشنبه نیز در تهران حاکم است و روزهای پنج‌شنبه و جمعه آسمان تهران نیمه‌ابری با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 11 و 2 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود، ضمن آنکه فردا در 12 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا