پورسیدآقایی و آخوندی متهمان اصلی تصادف قطارها

اخبار بازار؛ صفورا طالب‌زاده – سعیدی ادامه داد: گزارشی که قبلاً قرائت شده بود ناقص اعلام شد و قرار بر این شد که پس از تکمیل، مجدداً به صحن بیاید که مطمئنم این بار با تلاش نمایندگان محترم کامل شد؛ ولی به این دلیل که عنوان گزارش باید تغییر کند، ناقص عنوان شد و مجددا اجازه قرائت نگرفت.
سعیدی با بیان اینکه مردم و خانواده‌های مصیبت دیده انتظار دارند که هر چه سریع‌تر این موضوع به نتیجه برسد افزود: بنده خود، این پرونده را به دادستان کل کشور تحویل داده و باید نسخه‌ای از این گزارش نیز به این پرونده ضمیمه شود تا توسط قوه قضاییه رسیدگی شود.
وی افزود: اگر از چنین قضایایی به‌راحتی عبور کنیم یقیناً امنیتی که باید در مسیر ریلی و راه‌آهن کشورمان ایجاد شود تضعیف خواهد شد.
این نماینده مجلس درخصوص اینکه چه کسانی در وقوع این حادثه مقصر هستند گفت: وزیر راه و شهرسازی وقت آقای آخوندی و معاون ایشان آقای پورسیدآقایی که آن زمان مدیرعامل راه‌آهن ایران بودند؛ از مقصران اصلی وقوع این حادثه هستند.
وی تأکید کرد: پیمانکاران و کسانی که بوسیله آنها سیستم امنیتی راه‌آهن بر عهده‌شان بوده از دیگر عوامل وقوع این حادثه بودند که نشان داد پروژه‌های ارائه شده ناموفق و بی نتیجه بوده و علیرغم هشدارهای داده شده مبنی بر اینکه سیستم‌های موجود توان تضمین برای عدم وقوع سوانح را ندارند ولی به این هشدارها توجهی نشده است.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استعفای پورسیدآقایی پس از حادثه، در واقع پاک کردن صورت مساله بود و تلاششان بر این بود که نشان دهند قضیه حل شده، ولی ما به عنوان نمایندگان مجلس قضیه را حل شده نمی‌دانیم. علی‌رغم گذشت 3 سال از وقوع این حادثه، متأسفانه به دلیل وجود دست‌های پنهان پشت پرده مانند روزهایی که مانع از استیضاح آقای آخوندی می‌شدند در این موضوع نیز خود را نشان دادند.
وی در پایان تأکید کرد: تمامی این موارد، دال بر این است که پشت صحنه، لابی‌گری‌هایی در حال انجام است که متأسفانه مانع از ارائه گزارش شفاف و پیشروی عادی روند بررسی این حادثه مرگبار می‌شوند.
پنجم آذرماه 3 سال پیش بر اثر برخورد دو قطار در «ایستگاه هفت‌خوان» سمنان 47 نفر از هموطنانمان کشته و 103 نفر از هموطنان مجروح شدند که تاکنون پرونده این حادثه در دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی به نتیجه نرسیده است.

 منبع: روزنامه امروز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا