مقاله

فوتبال به مثابه بمب ساعتی

اخبار بازار؛ فراز الوند – ویلموتس به همراه دستیارانش برای تنها ۶ ماه فعالیت در ایران و باخت به بحرین و عراق و به خطر انداختن صعود به جام جهانی تا امروز دریافت میلیون یورویی از فدراسیون فوتبال ایران داشته‌اند. فدراسیون غیر شفاف و رانتی مهدی تاج که حالا و بعد از باخت به عراق به مردم می‌گوید ویلموتس پیش از بازی با عراق به دلیل عدم دریافت دستمزدش درخواست فسخ قراردادش را به فدراسیون ارسال کرده و امروز خبر این موضوع رسانه‌ای شده است.
هنوز به‌طور رسمی مفاد قرارداد این مربی بلژیکی و هزینه‌ای که بر دوش مردم گذاشته شده، اعلام نشده اما پیداست باخت‌های فوتبال چطور مردم را در وضعیت اقتصادی کنونی نا امیدتر کرده است.
روز شنبه محمدرضا صادق یارغار حسن روحانی که مدتی بعد از ریاست جمهوری او به‌عنوان سفیر ایران در کرواسی منصوب شد، با برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس در این کشور دیدار کرده و به نظر برای جانشینی ویلموتس در تیم ملی با او مذاکره کرده است. مذاکره‌ در شرایطی که فدراسیون تاج قرارداد میلیونی با ویلموتس دارد و سرمربی بلژیکی هم در توییتر نوشته که وکلایش در حال بررسی موضوع هستند، نشان می‌دهد چطور خرج بی‌تدبیری مدیران نالایق را مردم ایران از جیب‌شان پرداخت خواهند کرد.
امید جوانان زیادی به مدیران نالایقی بود که بر خلاف شعارهای دولت، بازنشسته بودند و هیچ برخوردی هم با باندهای فساد نکردند. تاج و سلطانی‌فر مدیرانی بودند که به راحتی اجازه دادند روزهای موفق ایران با کی‌روش به پایان برسد و حالا هم صورت‌حساب‌های میلیون یورویی از جیب مردمی پرداخت می‌شود که به دلیل گران شدن سوخت مجبورند از سیستم حمل‌ونقل عقب مانده‌ای استفاده کنند که به گفته مسئولان شهری در ۶ سال اخیر حتی یک دستگاه اتوبوس نو به ناوگان آن اضافه نشده است.
رفتن کی‌روش، سپردن تیم به ویلموتس و حالا بازگشت به ایوانکوویچ را باند فساد بزرگی پیش می‌برد که کی‌روش در برنامه‌هایشان جا نمی‌گرفت و راضی به همکاری با ‌آن‌ها نبود. آوردن ویلموتس برای فاصله انداختن و انحراف افکارعمومی و سرانجام مذاکره با برانکو ایوانکوویچ که حالا به نظر گزینه مقبولی برای تیم ملی به نظر می‌رسد، برنامه‌ کاملی از آن‌چیزیست که این باند در فدراسیون فوتبال جلو می‌برد.
هزینه این مفسدان از جیب مردمی پرداخت می‌شود که ممکن است از روی گرسنگی و بی‌پولی فروشگاهی را غارت کنند. اما واقعیت اقتصاد رانتی ایران است که دولت روحانی با وجود شعارهایی که در مبارزه با فساد داد، قدمی واقعی در مبارزه با آن بر نداشت. باندهای فساد، ویلموتس بی‌کیفیت را با قرارداد میلیونی می‌آورند، تیم ملی و امید مردم را به این روز می‌اندازند و در ادامه پروژه به آوردن برانکو ختم می‌شود. اما مسئولان بدانند که تداوم شکست‌های این تیم عواقب جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

 منبع: روزنامه امروز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا