اخبار برگزیده

3 سال گذشت؛ چگونه گزارش تصادف قطارها از دستور کار مجلس خارج شد؟!

اخبار بازار؛ نرگس‌السادات حجازیان – کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طی 36 ماه گذشته پیگیر این حادثه بود و در تابستان گذشته با وجود همه کارشکنی‌ها موفق شد گزارشی در این زمینه تهیه کند که بدلیل لابی و نفوذ گسترده اعضای یک حزب تغییر نام یافته، تاکنون نمایندگان ملت موفق به انجام وظایف قانونی‌شان حتی در چارچوب نمایندگی مجلس هم نشده‌اند.

57391351

البته با تغییر رئیس، در دستگاه قضایی قدری روند رسیدگی قضایی به این پرونده سرعت گرفته است، در این زمینه تحریریه روزنامه «امروز» گفت‌وگویی با چند تن از نمایندگان پیگیر این حادثه انجام داده که در ادامه یکی از آنها را می‌خوانید و طی روزهای آینده همچنان از زوایای دیگری به این رخداد تلخ خواهیم پرداخت.
علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ما در این خصوص با تأکید براینکه در فرایند رسیدگی به این موضوع، تقدم قبیله گرایی سیاسی به مصالح و منافع مردم و پاسداری از حقوق مردم به وضوح خود را نشان می‌دهد، افزود: قبیله گرایی سیاسی مانع از استیضاح آقای آخوندی که در آن زمان وزیر راه و شهرسازی بودند، شد.
وی ادامه داد: سهل‌انگاری آقای آخوندی باعث شد تا حوادث پی‌در‌پی قطار سمنان-دامغان و هواپیمای یاسوج اتفاق بیفتند که کمیسیون عمران با دستور رئیس مجلس مأموریت پیگیری و واکاوی این حادثه را عهده‌دار شد تا نتیجه گزارش را در صحن علنی مجلس ارائه کنند که متأسفانه پس از تلاش‌های بسیار، از دستور کار هفتگی، هفته گذشته مجلس هم خارج شد.

106523 656

بیگی تصریح کرد: انتظار ما از دولت این بود که یک تیم حقیقت‌یاب برای مشخص شدن عوامل اصلی این حادثه تعیین شود تا دیگر شاهد حوادثی از این قبیل نباشیم و مجلس شورای اسلامی نیز باید در رسیدگی به این حادثه همانند سایر حوادث از جمله حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد یا مهدکودک زاهدان که سریعاً به این دو موضوع رسیدگی کرد باید جدیت بیشتری داشت که متأسفانه هر دو قوا در رسیدگی به حادثه قطار نشان دادند که جدی نیستند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 170 نفر از نمایندگان مجلس به دلیل این تعلل، اعتراض کرده و خواستار قرائت گزارش کمیسیون عمران در صحن علنی مجلس شدند که متأسفانه به دفعات متعدد توسط هیات رئیسه از دستور کار صحن علنی مجلس خارج شد که این موضوع بر خلاف مواد 45 و 100 آیین‌نامه داخلی مجلس است.

2285255

وی اظهار کرد: نگرانی برخی از ذکر نام آقای آخوندی در این گزارش و تبعات ناشی از آن که دامن‌گیر هزار فامیل نظام خواهد شد، ترجیح دادند که این موضوع مطرح نشود و با توجه به اینکه به ماه‌های پایانی مجلس دهم نزدیک می‌شویم سعی بر این است که این گزارش در صحن خوانده نشود؛ ولی ما نیز به‌عنوان نمایندگان مردم مصمم هستیم که این موضوع به نتیجه برسد.
بیگی با تأکید براینکه اجازه نمی‌دهیم این موضوع به دست فراموشی سپرده شود، افزود: قوای مجریه و مقننه سعی در تعلل رسیدگی به این موضوع را دارند، ولی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس قوه قضاییه درخواست رسیدگی داشته و ایشان در سفر اخیرشان به تبریز دستور رسیدگی خارج از نوبت به این پرونده را صادر کردند.

 منبع: روزنامه امروز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا