فشار «آخوندی» به کمیسیون عمران برای عدم تهیه گزارش برخورد «قطار تبریز- مشهد»

اخبار بازار – محمد حسین فرهنگی با اشاره به دلایل عدم قرائت گزارش برخورد «قطار تبریز- مشهد» در مجلس گفت: ما در این زمینه اعتراض داشته و اعتراض خود را به گوش هیئت رئیسه مجلس رساندیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از استدلال‌های هیئت رئیسه درعدم قرائت گزارش برخورد «قطار تبریز – مشهد» من‌درآوردی بود گفت: پیرو این موضوع عنوان شد به دلیل اینکه این گزارش در یک نوبت در صحن قرائت شده لذا نمی‌توان بار دیگر گزارش تکمیلی این حادثه را در صحن قرائت کرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: در زمان وقوع این حادثه، مجلس به کمیسیون عمران ماموریت داد تا گزارشی در این رابطه تهیه کند لذا این کمیسیون گزارش ابتدایی را آماده و در صحن قرائت کرد و در انتهای آن گزارش عنوان شد که به زودی کمیسیون عمران قرار است گزارش تکمیلی آن را ارائه کند. حال گزارش تکمیلی کمیسیون عمران به مجلس ارائه شد و اما هیئت رئیسه در حال حاضر عنوان می‌کند که بیش از یک بار نمی‌شود درباره موضوعی گزارشی به صحن ارائه کرد که به اعتقاد بنده این مسئله بهانه‌ای است برای جلوگیری از مسائلی که باید برای افکار عمومی روشن شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ابعاد حادثه برخورد «قطار تبریز – مشهد» در این مدت به صورت وسیع‌تری مورد بررسی قرار گرفت، بیان داشت: احتمال می‌دهیم لابی‌هایی بیرون از مجلس از این اقدام (قرائت گزارش تکمیلی برخورد «قطار تبریز – مشهد» ) جلوگیری کرده باشد.
فرهنگی با بیان اینکه در حال حاضر مردم آذربایجان از اقدام هیئت رئیسه مجلس ناراحت هستند،تاکید کرد: در حال حاضر استدلال هیئت رئیسه مجلس این است که این موضوع باید در قالب مواد دیگری اعم از ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس پیگیری شود، البته ما مخالفتی در این زمینه نداریم، اما این مسئله غیر از فرصت سوزی هیچ آثاری نخواهد داشت.
وی با اشاره به تذکر خود در این زمینه و صحبت‌های ریاست مجلس در بیان اینکه این مسئله مجددا در هیئت رئیسه مجلس بررسی خواهد شد، گفت: پیرو این موضوع هیئت رئیسه مجلس مجدداً موضوع قرائت گزارش تکمیلی برخورد «قطار تبریز – مشهد» را بررسی کرد. بنده اخیرا درباره تصمیم هیئت رئیسه سوالی از دوستان داشتم که مطلع شدم آقای لاریجانی همان مواردی را که در گذشته مطرح کرده‌اند را مجددا تکرار کرد‌ه‌اند و این موضوع بدون رأی گیری خاتمه پیدا کرده است.
این نماینده مجلس بیان داشت: حتی ما شنیدیم که قبل از درج این موضوع در دستور هفتگی مجلس هم، فشار‌های زیادی به کمیسیون عمران وارد می‌شد که این گزارش منتشر نشود، اما کمیسیون گزارش خود را منتشر کرد و این گزارش در حال حاضر هم وجود دارد و چاپ و منتشر شده است، اما در صحن قرائت نشده است.
وی بیان داشت: به اذعان بسیاری از نمایندگان کمیسیون عمران، عباس آخوندی ،وزیر راه و شهرسازی سابق فشار‌های زیادی را به کمیسیون عمران وارد داشته تا گزارش برخورد «قطار تبریز – مشهد» تهیه نشود.

 منبع: میزان 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا