اخبار برگزیده

طرح جدید ترافیک سبب تشدید آلودگی هوای پایتخت شد

اخبار بازار – حجت نظری در تذکری در صد و هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: متأسفانه تهران طی روزهای گذشته روزهای آلوده‌ای را سپری کرد و به رغم اینکه انتظارات همه به سوی شهرداری است، ولی باید توجه داشت تنها مرجع صالح برای رسیدگی به وضعیت آلودگی هوای تهران، شهرداری نیست.
وی گفت: البته بخشی از این انتظارات را شهرداری ایجاد کرده چرا که سال گذشته معاونت حمل و نقل اعلام کرد اجرای طرح جدید ترافیکی سبب بهبود وضعیت هوای پایتخت شده است و این در حالی بود که بسیاری در شورای شهر و حتی کارشناسان به اجرای این طرح و ناکارآمدی آن تأکید داشتند.
این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهردار تهران و معاون حمل و نقل باید برای سال آینده طرح ترافیک تجدیدنظر کنند، اعلام کرد: در کنار این مسئله نیز باید توجه داشت که دولت هم متأسفانه در تعطیلی ادارات و بخش‌های آموزشی مقاومت می‌کند، در حالی که اگر این مسئله محقق شود و زودتر به شهروندان اعلام شود، منجر به خروج مردم از پایتخت و کاهش آلودگی هوا خواهد شد.
وی تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم که تعطیلات را قطره‌چکانی اعلام نکنند چرا که در غیر این صورت اتفاقات مثبتی برای مقابله با آلودگی هوا رقم نمی‌خورد.
این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: دولت قبل همیشه منتظر بود تا با کوچکترین اتفاق تعطیلی اعلام کند و این دولت حاضر نیست که در سخت‌ترین شرایط و بدترین وضعیت آلودگی، ادارات و مراکز آموزشی را تعطیل کند.
به گزارش فارس، وی گفت: دولت روحانی برای دو سه روز تعطیلی مقاومت زیادی نشان می‌دهد و این مسئله مؤید آن است که سلامت مردم در اولویت نیست.
در روزهای اخیر و همزمان با سه برابر شدن قیمت بنزین که موج جدیدی از گرانی در کشور به راه انداخته است، تهران جزو پنج شهر آلوده جهان قرار گرفته و به اعتقاد اغلب کارشناسان، کوتاهی مسئولان شهری در عدم توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این رخداد نقش بی‌بدلیل داشته است.
از زمان اجرای طرح جدید ترافیکی محسن پورسیدآقایی(مدیرعامل مستعفی راه‌آهن) تعداد روزهای پاک در شهر تهران کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا