اخبار برگزیده

آقای پورسیدآقایی اینجا راه‌آهن نیست، اینجا پایتخت ایران اسلامی است

اخبار بازار؛ مریم عباسی – این سخنان طلبکارانه را فردی بیان کرد که هم‌اکنون در حالیکه کیفرخواست اتهاماتش در دادسرای کارکنان دولت بدلیل قصور در انجام وظایف مدیریتی در شرکت راه‌آهن که تنها در یک مورد در سال 95 منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 150 تن از هموطنانمان شد؛ ولی اکنون معاون شهردار تهران است.
محسن پورسیدآقایی در این گفت‌وگو بارها تأکید کرد که شهرداری بدون حمایت‌های قانونی و تخصیص بودجه از سوی دولت و «دست‌تنها»، در حال مقابله با آلودگی هوای پایتخت است و نهادهایی که بودجه بابت این کار دریافت می‌کنند در این زمینه به وظایفشان عمل نمی‌کنند.
بدلیل عدم تسلط مجری با سابقه این برنامه به حوزه تخصصی حمل‌ونقل شهری، پورسیدآقایی با زیرکی و عوض کردن بحث ابتکار مصاحبه را در دست گرفته بود و مجری نتوانست پاسخ بسیاری از پرسش‌هایش را دریافت کند. از جمله این پرسش‌ها اینکه اگر پولی کردن ورود به محدوده زوج‌وفرد سابق و اجرای طرح موسوم به کاهش آلودگی هوا که این آقا معتقد است هوای تهران را پاکیزه خواهد کرد، پس چرا تعداد روزهای هوای پاک یا سالم در سال گذشته حدود یک‌ماه از امسال بیشتر بوده؛ مدعی شد که اگر ما این طرح را اجرا نمی‌کردیم، وضعیت به مراتب بدتر هم می‌شد.
وی نگفت که وقتی طی سال‌های اخیر نه‌تنها هیچ اتوبوسی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران اضافه نشده بلکه حدود یک‌هزار دستگاه هم از رده خارج شده‌اند و 70 درصد ناوگان هم فرسوده محسوب می‌شوند، چگونه مردم از وسایل حمل‌ونقل عمومی بجای وسایل شخصی‌شان استفاده کنند اظهار کرد: دولت باید بودجه لازم برای تجهیز و نوسازی ناوگان را در اختیار شهرداری تهران قرار دهد.
گویی شهرداری تهران یک بنگاه خیریه زیان‌ده است که هیچ درآمدی نداشته و منتظر است تا دولت در شرایط تحریم بجای رسیدگی به نقاط محروم و کمتر برخوردار کشور، به این مجموعه که چند برابر چارت سازمانی‌اش نیرو استخدام کرده کمک مالی کند!
برای اطلاع مدیرعامل پیشین و مستعفی راه‌آهن که اکنون بعنوان پاداش سهل‌انگاری در مدیریتش در راه‌آهن با فشار هم‌حزبی‌ها، معاون شهردار تهران شده، عرض می‌شود که براساس بند 20 از ماده 55 قانون شهرداری‌ها: پیشگیری از هرگونه آلودگی محیط‌زیست و مراقبت از بهداشت ساکنین شهر از جمله وظایف ذاتی شهرداری‌ها می‌باشد. پس بجای منت گذاشتن بر سر پایتخت‌نشینان، ابتدا قوانین و مقررات حوزه تحت مدیریتتان را لااقل یکبار مطالعه کنید. اینجا راه‌آهن نیست آقای پورسیدآقایی؛ اینجا پایتخت ایران اسلامی است!

 منبع: روزنامه امروز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا