بازارچه

جلوی آنهایی که از ملت دزدی می‌کنند را بگیرید

اخبار بازار – ویژه‌برنامه روز دانشجو در دانشگاه تهران با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه برگزار شد و در این مراسم نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

در ابتدای این برنامه محمد حسین معصوم زاده دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران در این نشست خطاب به آیت الله رئیسی گفت: اکنون که در موقعیت غریب و در عدالتخواهی دانشجویان شما را در محل شهادت دانشجویان می‌بینیم از یاد نمی‌بریم ریاست رؤسای قبلی را که دیدارشان حتی با چشم مسلح هم ممکن نبود.

وی ادامه داد: آقای رئیسی تسریع در برخورد با مفسدان اقتصادی و دوری از مصلحت سنجی‌ها بارقه امیدی را در دلهایمان زنده کرد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه اهم دغدغه‌های جنبش دانشجویی را رسیدگی به حقوق مستضعفین می‌دانیم، تصریح کرد: آقای رئیسی، شورای عالی هماهنگی سران قوا که با حکم رهبر انقلاب شکل گرفت، بدلیل شبهه در ماهیت این اعضا و آرا و مصوبات در اذهان عمومی به یک نهاد تبدیل شده و از شما به عنوان یکی از اعضای این شورا تقاضا می‌شود در این باره توضیحاتی شفاف دهید.

وی گفت: همچنین شما وعده برخورد با مسئولانی که در سیل اول سال مقصر بودند را دادید ما منتظر نتیجه این برخورد هستیم.

در ادامه امین نوریان دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تهران طیب سخنانی گفت: امروز کشورمان منابع مادی و معنوی برای جهش به سمت پیشرقت را دارد. نکته اصلی این است که کشورمان بیشتر از نیاز به تایید کشورهای خارجی نیاز به ایمان جوانان و توانایی های داخل دارد.

نوریان اظهار داشت: ما دولتی می‌خواهیم که کار کند، دولت با مردم نه دولت بر مردم! مردم به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر از تکرارهای بی‌خاصیت برخی آبی گرم نمی‌شود.

وی تاکید کرد: حضور شما به عنوان سکان‌دار یکی از قوا و اصلاحات انجام شده در قوه قضائیه نشان داد اصلاح و تغییر شدنی است و مشکل از کارگزاران است نه ساختار. البته که قوه قضاییه تا رسیدن به معنای کاملی از عدالت فاصله بسیار دارد.

علی اسکندری دبیر جنبش عدالتخواه دانشگاه تهران سومین فعلی دانشجویی بود که در این مراسم صحبت کرد.

وی با بیان اینکه آقای رئیسی می‌توان از عملکرد یک سال شما بجز مواردی دفاع کرد، گفت: چرا در شرایطی که مجلس رئیس جمهور را استیضاح نمی‌کند دیوان عالی هیچ اقدامی نمی‌کند؟

وی ادامه داد: دیگر رئیس جمهور چه کاری باید بکند که خلاف نص صریح قانون شود؟ به طور جدی پیشنهاد می‌شود با ورود به بحث خلق پول بانکی و نه صرفا اختلاس‌ها جلوی آن هایی که از ملت دزدی می‌کنند را بگیرید.

اسکندری تاکید کرد: آقای رئیسی اکثر کارهای مفید منحصر به حضور فرد شماست و اگر این روحیه در بدنه قوه کم شود منجر به رکود می‌شود. این سنت بسیار غلطی است که ما در زمان مسئولیت به تخلفات مسئولین نمی‌پردازیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا