اخبار برگزیدهبازار ایران

اخذ مالیات از پزشکان در بودجه ۹۹ لحاظ شد

اخبار بازار – بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور نشان می دهد که پزشکان مشابه امسال، موظف به استفاده از دستگاه کارتخوان شدند و مقرر گردید ۱۰ درصد حق‌الزحمه پزشکان به عنوان مالیات علی الحساب پرداخت شود.

بر این اساس، تمامی صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند در چارچوب آیین‌نامه تبصره (٢) ماده (١٦٩) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶/١٢/۴ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

همچنین تمامی مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه ها و شرکتهای دولتی مکلف هستند ده درصد از حق‌الزحمه یا حق‌العمل پزشکی پزشکان که به موجب دریافت وجه صورتحساب‌های ارسالی به بیمه ها و یا نقدا از طرف بیمار پرداخت می شود، به عنوان علی الحساب مالیات کسر کنند و به نام پزشک مربوط تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورتحساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

مالیات علی‌الحساب این بند شامل کلیه پرداخت‌هایی که به عنوان درآمد حقوق و کارانه مطابق بند (الف) این تبصره پرداخت و مالیات آن کسر می شود نخواهد بود.

حکم ماده (١٩٩) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ١٣٦٦ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن در اجرای این بند جاری است.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا