انتقاد موسوی لارگانی از نفوذ آخوندی بر هیات رئیسه مجلس

اخبار بازار – به گزارش خبرنگار پارلمانی روزنامه «امروز»؛ سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته مجددا قرائت گزارش حادثه تصادف قطارهای مسافربری در صحن علنی در دستور کار قرار گرفت ولی متأسفانه پس از چند روز مجدداً از دستور کار هیات رئیسه خارج شد، افزود: اکثر نمایندگان به این موضوع اعتراض داشتند ولی با طرح این دلیل که گزارش سانحه یکبار در صحن قرائت شده است، بسنده کردند و آن را از دستور کار خارج کردند، ولی باید بدانیم که گزارش اولیه ناقص بود و پس از تکمیل؛ قرار بر قرائت مجدد این گزارش شده بود.
وی گفت: علیرغم اینکه مجدداً در دستور کار قرار گرفته بود؛ اما ما شاهد این بودیم که، در جلسه بعدازظهر صحن، از دستور کار خارج شد و دلیل این کار برای ما هم معلوم نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانیکه این حادثه رخ داد آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی و آقای پورسیدآقایی مدیرعامل راه‌آهن بود و اینکه تصور کنیم ایشان نفوذی بر هیات رئیسه مجلس ندارند قطعاً نظر اشتباهی است، اما هیات رئیسه مجلس قاطعیت لازم در این خصوص را ندارد. اگر هیات رئیسه مجلس به سوگندی که یاد کرده پایبند باشند، نباید آیین‌نامه داخلی مجلس را زیر پا بگذارند.
موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: این حادثه دردناک سبب شد که جمعی از هموطنانمان جانشان را از دست بدهند و حتی اگر هیچ فردی هم در این حادثه جانش را از دست نداده بود، باز هم باید هرچه سریع‌تر بررسی و رسیدگی می‌شد؛ در حالیکه معلوم نیست در این گزارش آیا کسی را مقصر دانسته‌اند یا نه؟ ولی این حق مردم و خانواده‌های جانباختگان است که از گزارش این حادثه مطلع شوند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گزارش جدید تهیه شده توسط کمیسیون عمران را جامع دانست و گفت: از دستورکار خارج کردن گزارش راه حل درستی نیست، بلکه این کار سبب بدبینی بیشتر مردم نسبت به مجلس می‌شود. ما باید سعی کنیم اعتماد مردم به مجلسیان را افزایش دهیم.
پنجم آذرماه سال 95 بر اثر کوتاهی کارکنان راه‌آهن در ایستگاه هفت‌خوان سمنان، دو خط قطار مسافربری با هم بشدت برخورد کرده و بر اثر آن بیش از 150 تن از زائران بارگاه هشتمین پیشوای شیعیان کشته و یا مجروح شدند.
محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه‌آهن در آن زمان با شرکت در یک شوی تلویزیونی و اعلام استعفایش با فریب افکار عمومی، اجازه استیضاح آخوندی را نداد و چند ماه بعد پاداشش را با انتصاب به عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران دریافت کرد.
پورسیدآقایی که دوماه پیش سرانجام کیفرخواست اتهاماتش را دریافت کرده، با پولی کردن ورود به محدوده دوم طرح ترافیک(زوج‌وفرد سابق) و تغییر نام آن به کاهش آلودگی هوا مدعی شد که با این طرح مشکل آلودگی هوای پایتخت را حل کرده است.
امسال و همزمان با اجرای طرح پولی شدن ورود به محدوده طرح ترافیک تعداد روزهایی که هوای تهران پاک نبوده نسبت به سال پیش بشدت افزایش یافته است.
روزنامه امروز و پایگاه خبری اخبار بازار ایران(IMN.ir) این پرونده را تا صدور نتیجه همچنان پیگیری خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا