استعفای پورسیدآقایی نمایشی بود، متخلفین در ایران پاداش می‌گیرند

اخبار بازار؛ صفورا طالب‌زاده – پیش از انتشار این خبر، تحریریه ما با شماری از نمایندگان مجلس درباره عملکرد پورسیدآقایی در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کرده بود که در ادامه نظرات دو تن از نمایندگان مجلس را می‌خوانید.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به اینکه مجلس دهم در ماه‌های پایانی فعالیتش قرار دارد گفت: این پیگیری مطالبات شهروندان قضاوت عمومی نسبت به کارکرد نمایندگان در دفاع از حقوق ملت ایران را در پی خواهد داشت.
احمد علیرضابیگی افزود: عدم اجازه هیات رئیسه برای قرائت گزارش حادثه برخورد قطارهای مسافربری در آذرماه 95 در سمنان نشانگر وجود فشارهایی از سوی برخی افراد در هیات رئیسه است که عدم اجازه برای قرائت این گزارش، نقطه سیاه دیگری بر نقاط سیاه کارنامه هیات رئیسه فعلی مجلس اضافه می‌کند که در رفتار مردم در پای صندوق‌های رأی بازتاب خودش را نشان خواهد داد.
بیگی اظهار کرد: جریان پرقدرتی این موضوع را هدایت می‌کند و از نظر ما آقای آخوندی یک وزیر سابق (راه و شهرسازی) محسوب نمی‌شود و تعلق ایشان به هزار فامیل، سبب به وجود آمدن چنین فشاری است که در حال حاضر نیز به قدری نفوذ و قدرت دارد که 2 بار دستور کار مجلس شورای اسلامی را تغییر داده و این علامت سؤال را در اذهان عمومی ایجاد می‌کند که مجلس به کدام سمت می‌رود؟
استاندار پیشین آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آنچه نظام اجرایی و قوه مقننه را آزار می‌دهد و یکی از آسیب‌های اصلی فقدان کارآمدی هم در قوه مقننه و هم قوه مجریه به شمار می‌رود، قبیله گرایی سیاسی است. استعفای آقای پورسیدآقایی نه از روی صداقت بلکه یک شوی نمایشی بود.
بیگی با بیان اینکه: آقای پورسیدآقایی گفته‌اند که “رئیس‌جمهور از من خواستند که مسئولیت این حادثه را بر عهده گیرم و افزودند که در جای دیگری جبران می‌کنیم”، تصریح کرد: پس از چند ماه از استعفای این شخص؛ شاهد این بودیم که به‌عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران منسوب شد ولی باید توجه کنیم که تعداد مسافرانی که در طول یک سال با قطارهای بین‌شهری جابجا می‌شوند به اندازه جابه‌جایی یک‌ماهه مسافران در مترو تهران است و بالطبع این موضوع باید جدی گرفته شود.
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی هم با تأکید بر اینکه چرا مسئولی که خطا کرده است پاسخگوی رفتار خود نیست و حاضر نیست هزینه آن را بپردازد؟ افزود: قانون‌گریزی در کشور ما سبب شده افراد و مسئولینی که خطایی کرده‌اند به راحتی خود را از زیر بار تخلف و تخطی کنار بکشند؛ همیشه بی‌گناهان تحت فشار قرار گرفته و آسیب می‌بینند.
دکتر علی جلیلی تصریح کرد: نبود حس مسئولیت و تعهد هم در هیات رئیسه مجلس و هم در قوای دیگر سبب شده است که این پرونده پس از گذشت 3 سال به سرانجام نرسد. متأسفانه برخی از نمایندگان افسار تفکرات خود را به دست برخی وزرا می‌دهند و با توجه به عملکرد ضعیف تعدادی از وزرا، آنان اعتباراتی به نمایندگان می‌دهند و این نمایندگان نیز در قبال آنها سکوت کرده و یا به نحوی درصدد رسیدن به اهداف خودشان هستند.
نماینده مردم مراغه با تأکید بر اینکه نمایندگان باید رسالت خود را حفظ کرده و آزاد باشند، افزود: هر عاملی که محدودکننده آزادی نمایندگان در حوزه نظارت است مطمئناً تحت تأثیر عوامل بیرونی است که از طریق رانت، پارتی و نفوذ خود را نشان می‌دهد.
جلیلی با اشاره به استعفای پورسیدآقایی پس از حادثه قطار تبریز- مشهد و چند ماه بعد، انتصابش به‌عنوان معاون شهردار تهران گفت: با مشاهده چنین رفتارهایی این موضوع به ذهن مردم خطور می‌کند که گویا در ایران “متخلفین پاداش می‌گیرند” و گویا هرکسی که بیشتر تخلف کرده و بیشتر دروغ بگوید به‌مراتب سمت‌های بهتری دریافت می‌کند که این موارد خیانت در حق مردم است.
این نماینده مجلس در پایان گفت: عوامل قضایی باید هرچه سریع‌تر مقصرین اصلی این حادثه را مشخص کرده و پاسخ قانع کننده‌ای به مردم و به‌ویژه خانواده‌های داغدار حادثه دیده بدهند.
محسن پورسیدآقایی که با شرکت در یک شوی تلویزیونی در آذرماه 95 استعفا داده بود چند ماه بعد معاون شهردار تهران شد و روز گذشته بدلیل شکایت‌های متعدد از عملکردش در شهرداری تهران مجدداً مجبور به استعفا شد. به گفته نمایندگان مجلس وی به‌تازگی کیفرخواست اتهاماتش را در حادثه تصادف قطارهای مسافربری دریافت کرده است.

 منبع: روزنامه امروز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا