اخبار برگزیده

تلاش شهردار برای بازگرداندن هوای پاک

اخبار بازار؛ نرگس‌السادات حجازیان – این تغییرات در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در حالی صورت می‌گیرد که دقیقاً بخاطر طرح‌های اجرا شده از سوی همین مدیران در طی ماه‌های گذشته تهران در این روزها تقریباً نیمه تعطیل شده است و هزاران نفر بدلیل آلودگی شدید هوای پایتخت راهی مراکز درمانی شده‌اند.
مدیرعامل پیشین اتوبوسرانی تهران که طی چند سال گذشته نه‌تنها یک دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی موجود تهران اضافه نکرده، بلکه حدود سه‌هزار دستگاه اتوبوس هم از رده خدمات‌رسانی در تهران خارج شده‌ و دوسوم اتوبوس‌های موجود در این ناوگان هم فرسوده و از رده خارج محسوب می‌شوند.
جالب‌تر آنکه که مدیرعامل پیشین اتوبوسرانی تهران با چنین ناوگانی دو هفته پیش ادعای پیش‌فروش صندلی‌های اتوبوس‌های تهران در برخی خطوط را هم مطرح کرده بود که با واکنش تند شهروندان، برخی مسئولان و در نهایت شهردار هم مواجه شد.
پورسیدآقایی که با حذف حلقه دوم طرح ترافیک موسوم به طرح زوج و فرد و پولی کردن آن، از ابتدای تابستان نام این حلقه را کاهش آلودگی هوا نامیده و مدعی بود که با اجرای این طرح مشکل آلودگی هوای پایتخت را حل خواهد کرد؛ اجرای سیاست‌هایش موجب شد که تهران تا امروز 20 درصد، تعداد روزهایی که هوای ناسالم داشته است بیشتر از پارسال شده است. انتظار می‌رود با تغییرات پی‌در‌پی پیروز حناچی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک پایتخت، طی هفته‌های آینده شهروندان تغییراتی را در سیاست‌های شهرداری در این حوزه شاهد باشند و حناچی بتواند هوای پاک را مجددا به تهران بازگرداند.

 منبع: روزنامه امروز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا