طرح ترافیک جدید هیچ گره‌ای از آلودگی هوای تهران باز نکرد

اخبار بازار – الهام فخاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در نطقی پیش از دستور در صد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران گفت: این روزها تهران و تهرانی ها از آلودگی هوا رنج میبرند.

وی ادامه داد: باید ارزیابی شود که چرا پلیس راهور که همکار اصلی شهرداری تهران بود امروز در همکاری با شورای شهر و مدیریت شهری مردد شده است.

فخاری گفت: به نظر می رسد دو سال آزمون و خطای طرحهای اشتباه در رابطه با آلودگی هوا باعث شده است که امروز آن همکاری لازم امروز صورت نگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: طرح ترافیک جدید نه تنها گره از آلودگی هوا باز نکرد بلکه درآمدهای شهرداری تهران را هم کاهش داد آنهم درآمدی که قرار بود صرف امور نوسازی حمل و نقل عمومی تهران شد.

وی ادامه داد: تعطیلی مدارس باعث کاهش ۲۵ درصدی آلودگی هوا می شود اما آیا این تنها کاری است که می توان انجام. اد.

فخاری گفت: در اداره شهر اینکه نتوانیم با سایر دستگاه ها همکاری کنیم یکی از بزرگترین مشکلات مدیریت شهری خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: منابع آلاینده هوای تهران گوناگون است و دستگاه های متولی هم زیاد است اما قرار نیست هر بار که درباره این موضوع حرف می‌زنیم از ابتدا به سراغ ساخت چرخ برویم.

وی گفت: از دوچرخه سواری شهروندان در تابستان خوشحال بودیم و فکر میکردیم قرار است در زمستان هم جان سالم به در ببریم در حالی که هیچ کدام از زیرساختهای لازم را فراهم نکرده ایم.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: امروز در هند و مکزیک آلودگی هوا بیداد می کند اما آنها با گسترش خودروهای هیبریدی تلاش می کنند تا آلودگی هوای دهلی را کاهش بدهند

وی ادامه داد: درست است که طرح LEZ طرح بدی نیست و تا حدودی هم خوب است اما آیا ما این طرح را به طور کامل و به صورت استاندارد اجرا کرده ایم یا ناقص و بدون استاندارد؟

فخاری افزود: به شهرداری تهران تذکر می دهم که جایگاه قانونی ندارد که بخواهد در همایش و جشنواره های خود به اعضای شورای شهر تهران جایزه بدهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا