طرح ترافیکی شهرداری در کنترل آلودگی هوا ناموفق بود

اخبار بازار – حجت نظری در جریان صد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: آلودگی‌ها معضلی است که باید برای آن راهکاری پیش رو داشته باشیم؛ 17 دستگاه در این زمینه و مقابله با آلودگی نقش دارند ولی نشان داده‌ایم که هیچ کدام از 17 دستگاه نتوانستند موفق عمل کنند و این موضوع غیرقابل انکار است.

وی تصریح کرد: شهرداری با طرح ناموفق ترافیکی نتوانسته در مقابل با آلودگی بایستد و سایر دستگاه‌ها نیز مشکل مشابه را دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به تدابیر دولت احمدی‌نژاد در زمان آلودگی هوا گفت: در آن مقطع برای مقابله با آلودگی هوا دولت اقدام به تعطیلی به بهانه آلودگی هوا می‌کرد و چند روزی مدام تعطیل اعلام می‌شد و اقدامی افراطی بود که البته در دولت روحانی شاهد این اتفاق هستیم.

وی با اشاره به نحوه اطلاع‌رسانی استانداری تهران در رابطه با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: چند روز گذشته مطرح شد که همه مراکز آموزشی و دانشگاهی تعطیل هستند ولی در ادامه هر یک از دانشگاه‌های آزاد و وزارت علوم طی اطلاعیه‌ای اعلام کردند که دانشگاه‌ها دایر است و این موضوع سبب شد که تردد خودروها در طول روز افزایش یابد و شاخص آلودگی بیشتر شود.

نظری در پایان با اشاره به اینکه اگر یک هفته هم به دلیل آلودگی هوا تعطیلی اعلام شود مشکلی رخ نمی‌دهد خاطرنشان کرد: اگر از قبل تعطیلی‌ها را اعلام کنند خانواده‌ها می‌توانند از شهر خارج شوند و شاید کمی هوای پایتخت بهبود یابد که امیدواریم این موارد مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا