بازارچه

سردار عزیزی: خودروهای دارای آلایندگی بیش از اندازه فک پلاک می شوند

اخبار بازار – سردار کیومرث عزیزی در جمع خبرنگاران با اشاره به آلایندگی هوا و دودزایی برخی خودروها اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی آلودگی هوا همه ما ملزم به رعایت هستیم به ویژه خودروهایی که به دلیل مشکل فنی دودزا هستند و سطح آلایندگی شان بیش از سایر خودروهاست.

وی با اشاره به وظایف پلیس در این زمینه ادامه داد: پلیس هم وظیفه دارد زمانی که خودروهای آلاینده را می بیند آن ها را متوقف و فک پلاک کرده و برگ گسیل به تعمیرگاه به رانندگان این خودروها دهد تا نقص فنی مشخص شده توسط پلیس را برطرف کنند و بعد از رفع مشکل پلاک خودروشان را تحویل بگیرند تا بتوانند تردد داشته باشند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران عدم اطلاع شهروندان از قانون را نشان تبرئه ندانست و گفت: مردم شاید اطلاع از قانون نداشته باشند اما اطلاع نداشتن از قانون باعث تبرئه از موضوع نمی شود و باید بدانند اگر یک خودرو دارای آلایندگی بیش از حدی که در قانون تعریف شده است باشد و در ظاهر دودزا بودنش مشخص شود مالک باید نسبت به رفع آن اقدام و به تعمیرگاه مراجعه کند.

سردار عزیزی تصریح کرد: اگر در جایی خودروهای دودزا باعث اذیت مردم شود مردم می توانند این موضوع را از طریق سامانه 110 با پلیس در جریان بگذارند و خودرو توسط همکاران مان در پلیس راهور متوقف و اعزام به تعمیرگاه انجام شود.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا