روحانی، دولتی مقروض تحویل رئیس‌جمهور بعدی خواهد داد

اخبار بازار – بیت‌الله عبداللهی نائب رئیس کمیسیون امور داخلی، کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه دولت باید دخل‌وخرج خود را حساب کند، به خبرنگار ما گفت: سازمان‌ها و دستگاه‌های موازی موجود در دولت باعث شده که هزینه‌های زیادی روی دست این نهاد بماند.
نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم اصلاح ساختاری در دولت ادامه داد: دولت نباید با افزایش قیمت بنزین دست در جیب مردم می‌کرد بلکه باید با کاهش سفرها، سمینارهای مازاد، کاهش تعداد ساختمان‌های دولتی و بانک‌های دولتی هزینه‌ها را کنترل می‌کرد. روسای بانک‌ها در اتاق‌های با متراژ بالای 100 متر مستقر هستند و یا در خود وزارتخانه‌ها بخش‌هایی وجود دارد که صرفاً فضای فیزیکی ساختمان را اشغال کرده‌اند.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: 90 درصد شرکت‌های دولتی غیرسودده یا به عبارتی زیان ده هستند که علیرغم آن، سفرهای غیرضروری خارجی، پاداش و نیروی کار مازاد از مواردی است که دولت باید هزینه‌های آن را تأمین کند و در مواردی شاهد این هستیم که این شرکت‌ها در قبال فروش اموال خود سعی در تأمین هزینه‌ها دارند و دولت قدمی برای اصلاح ساختار اداری خود برنمی‌دارد و در واقع گران اداره می‌شود.
عبداللهی اظهار کرد: دولت همانند پدر بدی است که با رفتار و اعمال ناشایست خود از دیگران قرض می‌گیرد و در بازپرداخت بدهی‌های خود ناتوان است و تاوان این رفتار را خانواده‌اش می‌دهند که در این موضوع هم مردم تاوان اشتباهات دولت را می‌دهند.
وی تأکید کرد: لایحه بودجه 99 نیز نشانگر این است که در توسعه کشور بی‌اثر خواهد ماند زیرا با توجه به اینکه بودجه سال آینده را غیرنفتی تنظیم کرده‌اند با اخذ مالیات بیشتر از مردم، فشار مضاعف بر آنها وارد می‌شود. دلیل عمده فرار مالیاتی مردم نیز به این علت است که مردم نتیجه پرداخت مالیات را نمی‌بینند.
این نماینده مجلس افزود: آقای روحانی دولت مقروض‌تر از دولت آقای احمدی‌نژاد را تحویل رئیس‌جمهور بعدی می‌دهد که دولت بعدی نیز گرفتار رفتارهای دولت کنونی و رفع آن خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا