بازارچه

بودجه حمل‌ونقل عمومی تهران در بودجه ۹۹ تقریبا «صفر» است

اخبار بازار – محسن هاشمی در یکصدو هشتادو پنجمین جلسه شورای شهر با تبریک و گرامیداشت سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) آغاز سال جدید میلادی اظهار داشت: امیدواریم تمام انسانها بخصوص ایرانیان براساس تعالیم مسیح، جامعه‌ای بدون خشونت و مبتنی بر مهربانی و مدارا را تجربه کنند.
وی با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال آینده کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم دیدم نسبت به تضییع حق شهروندان تهرانی در این لایحه تذکر دهم؛ سهم حمل ونقل عمومی در بودجه سال آینده بسیار ناچیز و در حد صفر است.
هاشمی با اشاره به ردیفهای بودجه کشور اظهار داشت: مجموعا سهم عمران شهری و مسکن در بودجه برای هر ایرانی فقط 2 هزار تومان است که به معنای این است دولت وظیفه‌ای برای خود در این حوزه قائل نیست.
رئیس شورای شهر تهران، افزود: سهم شهروندان استان تهران از بودجه عمرانی که بیشترین نقش را در تولید درآمد ملی در کشور دارند، کمترین سرانه بین 31 استان کشور و کمتر از 60 هزار تومان در سال است و سهم محیط زیست نیز از بودجه برای هر ایرانی 7 هزار تومان و نزدیک به صفر در سال است و طبیعی است با این بودجه نباید انتظار اقدامات مهمی در حوزه محیط زیست بود.
محسن هاشمی بیان داشت: انتظار ما از شهردار تهران که در مورد قانون‌گرایی و اجتناب از قانونگریزی به ایشان حق می‌دهم، آن است که حداکثر تلاش خود را برای احیای حقوق شهروندان تهرانی در بودجه و تثبیت وظایف دولت در قبال حمل ونقل عمومی و محیط زیست پایتخت، بکار برند و قطعا شهروندان سایر کلانشهرها نیز که سیستم حمل ونقل عمومی آنها نیاز به تقویت و تجهیز دارند، از وضعیت موجود بودجه ناراضی هستند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون تلفیق و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که خود وضعیت نامناسب تهران را از نظر آلودگی هوا و ازدحام شدید در مترو و اتوبوسرانی مشاهده می‌کنند، حتما متوجه هستند که با این بی‌مهری صورت گرفته در بودجه سال آینده، بحران حمل ونقل عمومی و آلودگی هوای تهران شدیدتر خواهد شد و دست کم در لایحه بودجه به اندازه زیان تعطیلی پایتخت که روزانه بالغ بر 1000 میلیارد تومان برآورد می‌شود، اعتبار برای حمل ونقل عمومی تهران و بالطبع محیط زیست آن منظور کنند.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا