هر سرای محله 20 میلیارد تومان ارزش دارد

اخبار بازار – دوفوریت اصلاح تبصره یک مصوبه ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات امروز در یکصدوهشتادو پنجمین جلسه شورای شهر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در این باره اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم شورایاری‌ها قاعده‌مند شوند و 5 ماه از برگزاری باشکوه انتخابات شورایاری‌ها گذشته ولی متاسفانه اکنون آراء مردم روی زمین مانده است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: به دلیل ابهامات در فضای آیین‌نامه‌ای بی‌قاعدگی در این مدت بیشتر شده و آیین‌نامه‌هایی که اجرا شده حتی ستاد شورایاری‌ها در جریان آن نیست.

وی با بیان اینکه آراء 500 هزار شهروند تهرانی اکنون روز زمین مانده و باید قاعده‌مند شوند گفت: اعضای شورا مساعدت کنند تا ساختار مورد نظر شورا نهایی شود.

در ادامه الهام فخاری گفت: کل ساماندهی مشارکت اجتماعی در محلات منوط به ستاد هماهنگی محلات شده و این ستاد یک انجمن مدنی شهری است که شورا پشتیبان آن بوده لذا قرار نیست کل امور محله را به ستاد هماهنگی تفیذ کنیم.

در ادامه حجت نظری به دو فوریت بودن اصلاح این تبصره اعتراض کرد و گفت: آلودگی هوا در حال خفه کردن مردم تهران بود ولی طرح دوفوریتی برای آن نداشتیم و حالا جالب است برای این موضوعات مساله دوفوریتی مطرح شده است. فوریت یعنی باید دید چه ضرورتی دارد که به صورت دو فوریت دیده شده است.

وی گفت: سراها در حال انجام کارها هستند و طبق نظرسنجی‌ها 10 درصد مردم تهران تنها اطلاع از سراها دارند و این یعنی دو فوریتی اینت مساله مطالبه عمومی شهروندان نیست و باید محتوا بررسی شود.

در ادامه نظری خطاب به بهاره اروین گفت: می‌شود مانند دارکوب روی مغز رئیس راه نروید.

وی بیان داشت: در همه حوزه‌ها کمیسیون تخصصی داریم و اگر طرح دوفوریتی به طور مثال درمورد حمل و نقل عمومی داشته باشیم ولی یک نفر از اعضای کمیسیون مربوطه آن را امضا کنند برای شهروندان محل تردید است بنابراین ا ز همکاران خواهش دارم به این دوفوریتی رای ندهند.

در ادامه: افشین حبیب‌زاده عضو دیگر شورای شهر گفت: انتخابات شورایاری‌ها ماه‌هاست برگزار شده و تشکیل کمیته و کارگروه‌ها انجام گرفته ولی تکلیف سرای محلات مشخص نیست، لذا از همکاران درخواست دارم به این دو فوریت رای دهند.

در ادامه جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: 3200 نفر عضو شورایاری و 3500 نفر کارمند رسمی سرای محله داریم فراخوان انتخاب مدیر اعتراضی ایجاد کرد و موضوع را نمی‌توان به سرعت حل کرد شورای شهر جراحی عمیقی انجام داده ولی تصریح می‌کنم که اقدام غیرقانونی صورت نگرفته است.

محمدجواد حق‌شناس عضو دیگر شورای شهر در پایان گفت: تهران 350 سرای محله دارد و هر سرا به لحاظ ثروت متوسط 10 تا 20 میلیارد تومان ارزش دارد چرا از خودمان صلب تصمیم کنیم و می‌خواهید آن را به مجموعه دیگری واگذار کنید فردا تصمیمات ما می‌توان بحران اجتماعی ایجاد کند و باید توجه کرد سرای محلات فقط مساله آن شورایاری نیست.

وی گفت: موضوعات فرهنگی، سلامتی، هنری،‌اجتماع و قرآن هم در سرای محلات مطرح است و فقط یک حوزه را با یک عینک نمی‌توان دید چرا که فردا باید پاسخگو باشیم. سرانجام این تبصره با 11 رای مو افق دو فوریت آن به تصویب نرسید.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا