اخبار برگزیدهبازار بین‌الملل

ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا بر اقتصاد هند تاثیر منفی گذاشت

نشریه «بیزینس استاندارد» روز جمعه نوشت: افزایش قیمت نفت در نتیجه حمله  آمریکا بر ارزش روپیه هند در مقابل دلار آمریکا تاثیر منفی گذاشت.
بر اساس گزارش رسانه‌های هند، هر دلار آمریکا به قیمت ۷۱.۶۱ روپیه در بازارهای ارزی هند معامله شد که این کمترین ارزش روپیه هند در مقابل دلار در یک ماه گذشته محسوب می شود.
قیمت هر بشکه نفت خام برنت در روز جمعه با ۳ دلار افزایش به ۶۹.۱۶ دلار رسید.
هند ۸۴ درصد از نیاز خود به نفت را از طریق واردات تامین می کند و جهش در قیمت جهانی نفت بر اقتصاد این کشور تاثیر زیادی می گذارد.
اقتصاد هند هم اکنون با رکود مواجه است و با رشد اقتصادی ۴.۵ درصد یکی از پایین ترین نرخ های رشد اقتصادی خود را در چند سال گذشته تجربه می کند.
تحولات اخیر موجب شد روز جمعه سهام شرکت های نفتی هند در بازار بورس این کشور سقوط کند. ارزش سهام شرکت هندوستان پترولیوم  ۲.۵ درصد کاهش یافت و هر سهم به قیمت ۲۶۲.۸۵ روپیه معامله شد.
تحلیل گران هندی اعلام کرده اند که تحولات روز جمعه در کوتاه مدت بر اقتصاد هند تاثیر خواهد گذاشت.
جی چوکالینگان یک تحلیلگر اقتصادی در موسسه تحقیقاتی و مشاوره ای «اکونومیکس» گفت: در صورت ادامه تنش ها در منطقه قیمت نفت افزایش خواهد یافت و این امر بر اقتصاد هند تاثیر خواهد گذاشت.
منابع رسمی رسانه ای در عراق سحرگاه جمعه اعلام کردند که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی طی یک عملیات تروریستی در بغداد به شهادت رسیدند.
رسانه های عراقی به نقل از مقام های رسمی این کشور اعلام کردند که سردار سلیمانی و ابومهندس زمانی که با دو خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند، هدف قرار گرفتند و هر دو شهید (ترور)شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا