روابط عمومی

حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی از اهداف استراتژیک بانکداری قرض الحسنه در بانک سینا است

عضو هیات مدیره افزود: با توجه به اهمیت موضوع قرض الحسنه، بانک سینا در کنار مدل خطوط کسب وکار چهارگانه در صنعت بانکداری شامل بانکداری خرد، شرکتی، اختصاصی و تامین سرمایه؛ خط کسب وکار بانکداری قرض الحسنه را نیز راه اندازی کرده است، که در این راستا بانک ها از جمله بانک سینا موظف هستند جهت تحقق اهداف بندهای 2 و 9 اصل قانون اساسی بخشی از منابع خود را از طریق قرض الحسنه به متقاضیان اختصاص دهند.
وی با اشاره به سیاست های کلی خط کسب و کار بانکداری قرض الحسنه در بانک سینا خاطرنشان کرد: افتتاح حساب های قرض الحسنه پس انداز، جاری و ویژه و ارائه انواع ابزارهای پرداخت و نقل و انتقال وجوه ریالی مرتبط با بانکداری قرض الحسنه، برخی از سیاست های خط کسب و کار بانکداری قرض الحسنه در بانک سینا است. همچنین ارائه خدمات بانکداری الکترونیک شامل صدور انواع کارت های الکترونیکی، خدمات مربوط به وجوه اداره شده، تاسیس و گسترش باجه های قرض الحسنه در داخل کشور و مناطق آزاد تجاری و تخصیص منابع از طریق بانکداری قرض الحسنه نیز از دیگر سیاست های خط کسب و کار این نوع از بانکداری است.
ساروخانی ادامه داد: چشم انداز بانک سینا در این بخش تبدیل شدن به الگویی در بانکداری قرض الحسنه با رویکرد کارآفرینی و اشتغالزایی است که از طریق تجهیز منابع و تخصیص آن در قالب تسهیلات قرض الحسنه با هدف اشتغالزایی و کارآفرینی و بهره مندی از ظرفیت بالقوه نیروی انسانی کشور و حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه به منظور تقویت روحیه امید و خودباوری در آنها محقق خواهد شد.
وی در خصوص راه اندازی شعب قرض الحسنه هم گفت: این اقدام به صورت گام به گام پیش خواهد رفت به طوری که در مرحله ی اول در شعب مرکزی هر منطقه به صورت یک باجه قرض الحسنه ایجاد و در گام دوم به هر استان تعمیم خواهد یافت. در گام سوم، 50 شعبه و در گام چهارم تمامی شعب سراسر کشور صاحب باجه ی قرض الحسنه خواهند شد.
عضو هیات مدیره اظهار داشت: یکی از عوامل موفقیت در این بخش ترویج و تشویق عموم خیرین و نیک اندیشان به سرمایه گذاری در زمینه قرض الحسنه است که با تدوین برنامه های مناسب تبلیغی و تهییجی می بایست این اقدام به نحو شایسته صورت پذیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا