هدر رفت سالانه 15 میلیون تومان به ازای هر شهروند

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی روزنامه «امروز» در این باره گفت: بررسی‌ها و شناختی که از خانوارها در حوزه انتخابیه خود دارم حاکی از این است که بسیاری از کسانی که مستحق دریافت یارانه معیشتی هستند غیرمشمول اعلام شده‌اند.

وی با بیان اینکه معیارهای درستی برای این موضوع در نظر گرفته نشده است توضیح داد: با توجه به اینکه در کشور ما اطلاعات دقیقی از وضعیت درآمدی مردم نداریم افزود: بنابراین دهک بندی نیز با مشکل مواجه شده است. با توجه به شرایط حاکم بر کشور هم یارانه نقدی و هم یارانه معیشتی باید به آحاد مردم داده شود و برای اینکه عدالت را رعایت کنیم باید آنچه را که در قبال فروش حامل‌های انرژی به دست می‌آوریم را به همه جامعه بپردازیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و وجود گرانی‌ها، معیار خط فقر تغییریافته و تعداد زیادی از خانوارها زندگی خود را به‌سختی اداره می‌کنند و این موضوع نیز اثبات شده است که قادر نیستیم قیمت‌ها را به قبل بازگردانیم.

ابراهیمی ادامه داد: بهترین راه حل این است که قدرت خرید مردم بالا رود و باید به هر نحوی که شده مردم را از خط فقر دور کنیم که مستلزم این کار نیز پرداخت یارانه مستقیم است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بر اساس گزارش دولت به ازای هر نفر سالانه 15 میلیون تومان یارانه هدر می‌رود که در مجموع عددی بالغ بر 140هزار میلیارد تومان می‌شود که رقم قابل توجهی نیست.

وی تأکید کرد: چنانچه سالانه نصف این مبلغ را به صورت مستقیم به مردم پرداخت کنیم، شرایط بهتر شده و می‌توانیم قیمت‌ها هم را آزاد کنیم که در این صورت می‌توانیم ماهیانه 500 هزار تومان به هر شهروند پرداخت شود. ابراهیمی گفت: دولت با سیاست‌هایش در حال حاضر جامعه را به دو قشر فقیر و ثروتمند تقسیم و عملاً قشر متوسط را از جامعه حذف کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا