دورنمای خاکستری سهام بانک اقتصادنوین

اخبار بازار؛ هادی مؤمنی – به‌طوری‌که این بانک در شفاف‌سازی‌های 3 و 6 ماهه ابتدای سال جاری زیان محقق کرده است.

پیش‌بینی زیان 151 ریالی در 3 ماه

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که شفاف‌سازی صورت‌های مالی بانک اقتصادنوین برای دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خردادماه ۹۸ در سامانه کدال حاکی از پیش‌بینی زیان بوده است به‌طوری‌که این بانک در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خردادماه ۹۸ «حسابرسی نشده» به ازای هر سهم (۱۵۱) ریال زیان محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش زیان داشته که عمدتاً به خاطر کاهش ۱۹ درصد جمع درآمدهای مشاع و از طرفی افزایش ۱۴ درصد جمع هزینه‌ها است. همچنین بر اساس گزارش شفاف‌سازی مالی اقتصاد نوین و براساس عملکرد ۳ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۸ مبلغ (۱,۹۸۲) میلیارد ریال زیان خالص محقق کرده است.

 

زیان 851 ریالی در 6 ماه ابتدایی سال 98

از سویی دیگر، بانک اقتصادنوین با انتشار صورت‌های مالی دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۸ (حسابرسی شده) اعلام کرد: به ازای هر سهم (۸۵۱) ریال زیان محقق کرده است. بر اساس شفاف‌سازی صورت گرفته بانک اقتصادنوین در سامانه کدال، این بانک اعلام کرد: در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۸ (حسابرسی شده) به ازای هر سهم (۸۵۱) ریال زیان محقق کرده که نسبت به گزارش ۶ ماهه حسابرسی نشده تغییری نداشته است. بر اساس گزارش شفاف‌سازی مالی بانک اقتصاد نوین و بر مبنای، عملکرد ۶ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۸ مبلغ (۱۱,۱۷۵) میلیارد ریال زیان خالص محقق کرده است.

 

تحقق زیان 149 ریالی در سال 97

افزون بر این، در خصوص شفاف‌سازی 12 ماهه بانک اقتصادنوین نیز باید گفت: بانک اقتصادنوین در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۷ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم (۱۴۹) ریال زیان محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش زیان داشته که عمدتاً بخاطر افزایش ۷ درصد جمع هزینه‌ها است. بر اساس این گزارش شفاف‌سازی، این شرکت براساس عملکرد ۱۲ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۷ مبلغ (۱.۹۵۲) میلیارد ریال زیان خالص محقق کرد.

 

تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه

همچنین در اطلاعات خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه و عمومی عادی بطور فوق‌العاده صاحبان سهام برای سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۷، بانک اقتصادنوین آمده است که بر اساس تصمیم حاضرین در مجمع، اعضای هیات مدیره جدید بانک اقتصادنوین شامل «علیرضا بلگوری، مرتضی معیری، غلامحسین احمدی، علی امانی، محمدعلی ایزدی به عنوان عضو اصلی و اصغر پور متین و ایمان فرجام نیا به عنوان عضو علی‌البدل» به مدت ۲ سال انتخاب شدند.

 

جزییات مزایده فروش ۲۷ درصدی سهام

از سویی دیگر در یکی از تحرک‌های تازه چندی پیش بانک اقتصادنوین با صدور اطلاعیه‌ای نتایج و برنده مزایده فروش ۲۷ درصدی سهام یک شرکت را اعلام کرد: در اطلاعیه بانک اقتصادنوین در سامانه کدال این بانک درباره جزییات مزایده فروش شرکت شیمی بافت (سهامی خاص) اعلام کرده است بانک اقتصادنوین در راستای اجرای مفاد قانون رفع موانع تولید، به منظور واگذاری سرمایه‌گذاری‌های غیر بانکی، اقدام به واگذاری تعداد ۶۳.۰۰۷.۲۰۶ سهم معادل ۲۷ درصد از سهام شرکت شیمی بافت (سهامی خاص) از طریق برگزاری مزایده عمومی در ۱۴ دی‌ماه ۹۸ کرده است. در ادامه این اطلاعیه آمده که پس از بازگشایی پاکت‌های مزایده فروش ۲۷ درصد از سهام شرکت شیمی بافت (سهامی خاص)، پیشنهاد شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران به عنوان برنده مزایده، طی نامه ۱۸ دی‌ماه ۹۸ به آن شرکت اعلام شد.

 

مبلغ مورد توافق

بر اساس شفاف‌سازی مالی بانک اقتصادنوین، مبلغ مورد توافق برای واگذاری ۲۷ درصدی سهام شیمی بافت (سهامی خاص) به میزان ۳.۲۳۱.۴۷۰ میلیون ریال بوده است. از سویی دیگر در ادامه این اطلاعیه آمده که نحوه تسویه خرید ۲۷ درصدی سهام شیمی بافت (سهامی خاص) به این صورت است که به صورت نقد و اقساط با شرایط پرداخت ۲۰ درصد به عنوان بخش نقدی معامله و مابقی طی ۳ سال در اقساط ۶ ماهه با نرخ تسهیلات بانکی است. در عین حال، بانک اقتصادنوین در این شفاف‌سازی با اهمیت با اعلام این که توثیق سهام مورد معامله به عنوان تضمین‌های دریافت، تعیین شده اعلام کرد: خالص ارزش دفتری دارایی انتقالی ۱۴۱.۲۵۲ میلیون ریال است.

 

افزایش ۶۷ درصدی درآمد تأمین سرمایه نوین

این گزارش حاکی از آن است که تأمین سرمایه نوین وابسته به بانک اقتصادنوین نیز در یکی از آخرین اطلاعیه‌های مالی اعلام کرد: درآمد این شرکت در دوره ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۸ نسبت به سال قبل با ۶۷ درصد رشد همراه شده است. بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال، تأمین سرمایه نوین وابسته به بانک اقتصادنوین، در دوره یک‌ماهه منتهی به ۳۰ آذرماه ۹۸ مبلغ ۴۵۳.۳۷۵ میلیون ریال درآمد داشته است. از سویی دیگر در ادامه این شفاف‌سازی آمده است که این تأمین سرمایه نوین براساس عملکرد ۹ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۸ مبلغ ۵.۳۶۱.۱۹۹ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد رشد داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا