بازار دیجیتالبازارچه

مراقب کدهای دستوری مشکوک باشید!

اخبار بازار؛ نرگس‌السادات حجازیان – در روزهای اخیر برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی مشترکین را به وارد کردن کدهای دستوری نظیر ستاره 100 ستاره 64 ستاره 4 ستاره 3 مربع برای دریافت بسته‌های اینترنت رایگان ترغیب می‌کنند. ترغیب به وارد کردن کد دستوری مذکور و موارد مشابه در حالی از سوی برخی در فضای مجازی برای جذب فالوئر صورت می‌گیرد که نه‌تنها کاربردی برای مشترکین ندارد، بلکه وارد کردن کدهای دستوری مشکوک، ممکن است منجر به صدور قبض‌های نجومی شود.

متاسفانه بسیای از افراد با استناد به اخبار جعلی با شماره‌گیری کد دستوری عنوان شده به امید دسترسی به اینترنت هدیه این بسته را دوباره برای خود فعال می‌کنند. جالب‌تر اینکه در هنگام فعال‌سازی به متقاضی هزینه فعال‌سازی هم اعلام می‌شود، اما مشترکین بدون توجه به این نکته باز هم درصدد فعال‌سازی بر می‎آیند!

به‌نظر می‌رسد بیشتر این اقدامات به جهت جذب فالوئر و دیده شدن بهتر در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، چرا که برخی افراد با ادعای اینکه «ما کد دستوری خاصی را کشف کرده‌ایم و می‌توانیم اپراتور را دور زده و اینترنت رایگان دریافت کنیم» تلاش می‌کنند، تعداد فالوئرهایشان در اینستاگرام یا اعضای کانال تلگرامی‌شان را افزایش دهند.

البته بررسی‌ها نشان می‌دهد، تعداد افرادی که فریب تبلیغات دروغین در فعال‌سازی بسته‌های رایگان اینترنت را خورده‌اند، بسیار اندک هستند، چراکه اغلب مشترکین برای دریافت اخبار، کدهای دستوری و… به وب‌سایت رسمی اپراتورها مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را از درگاه‌ رسمی آن‌ها دریافت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا