اخبار برگزیدهبازار خودرو

بازار در روزهای پایانی سال رها نخواهد شد

اخبار بازار؛ صفورا طالب‌زاده – یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: با توجه به اینکه به انتخابات مجلس یازدهم نزدیک می‌شویم نمایندگان درگیر کارهای انتخاباتی مجلس هستند و این سبب بوجود آمدن گپ چندهفته‌ای در امور نظارتی مجلس شده ولی باید یادآور شوم که مجلس تا هفتم خرداد سال آینده به کار خود ادامه خواهد داد.

تقی کبیری افزود: با توجه به کم‌کاری دولت طی سال‌های گذشته و با عمل نکردن به قول‌ها و وعده‌های خود سبب شده که مردم این دغدغه را داشته باشند که دولت مجدداً به وعده‌های خود عمل نخواهد کرد و سابقه ذهنی خوبی نسبت به عملکرد این دولت ندارند.
کبیری ادامه داد: سال گذشته طرحی را در مجلس مطرح کردیم که در آن دولت را مکلف می‌کردیم که هر دوماه یکبار بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر ارائه دهد متأسفانه دولت با وعده‌هایی که به مجلس داد اعلام کرد که قصد ارائه بسته‌های حمایتی را دارد و درصورتی‌که این طرح از دستور کار مجلس خارج شود خود دولت این موضوع را پیش می‌برد. اشتباه مجلس در اعتماد کردن به دولت بود زیرا شاهد کم‌کاری در عملکرد دولت در این زمینه بودیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: باوجود اینکه انتخابات مجلس در پیش است و پس از آن موضوع بررسی لایحه بودجه 99 در دستور کار مجلسیان قرار خواهد گرفت، لذا چنانچه مشاهده کنیم دولت بازار را رها کرده یقیناً وارد عمل شده و در صورت نیاز شخص رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه برای پاسخ به سؤال نمایندگان به مجلس دعوت خواهند شد.
وی با تأکید بر اینکه مجلس از ابزارهای قانونی خود برای جلوگیری از تکرار خطاهای دولتی‌ها استفاده خواهد کرد افزود: مجلس شاید در ایام انتخابات جلسات رسمی برگزار نمی‌کند، ولی این دلیل نمی‌شود که دولت با دادن وعده و عمل نکردن به آنها، بازار را در ایام عید رها کند، دولت باید این را بداند که مجلس همچنان از مواضع قانونی خود می‌تواند استفاده کند و نباید از این گپ زمانی ایجاد شده سواستفاده شود.
کبیری یادآور شد: دولت در خصوص عدم ارائه صحیح یارانه معیشتی و ناتوانی در پرداخت بسته‌های حمایتی نشان داد که اراده لازم برای عملیاتی کردن وعده‌های خود را ندارد زیرا اغلب کسانی که یارانه معیشتی دریافت نکرده‌اند اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه هستند و نباید اجازه دهیم که مردم بیش از این تحت فشار قرار گیرند.

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم در این رابطه با تأکید بر اینکه مردم با نخریدن کالای گران در تنظیم بازار نقش اساسی دارند، افزود: در شرایط تحریمی طبیعتاً شرایط متفاوت می‌شود زیرا بسیاری از این گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها در اختیار دولت نیست.
وی گفت: بهترین روش در شرایط فعلی اخذ مالیات از طبقه مرفه جامعه و دادن آن به افراد نیازمند است.
منصوری تأکید کرد: دولت با دادن وعده و وعید به مردم این انتظار را بوجود می‌آورد که توان عمل کردن به آنها را دارد درحالیکه دولت باید قبل از اینکه به مردم قول بدهد باید بسنجد که آیا قدرت اجرایی کردن آن را دارد یا ندارد!
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: طی سال‌های اخیر اشتباهات متعددی را از سوی دولت شاهد بودیم. ایجاد توقع در بین مردم سبب افزایش نارضایتی مردم از عملکرد دولت می‌شود.
نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به فضای انتخاباتی که در کشور حاکم است و اینکه نمایندگان مجلس نیز با این موضوع تا دوم اسفند درگیر هستیم با این حال چنانچه ضعف و یا خطایی در عملکرد دولت مشاهده کنیم مطمئناً از ابزارهای قانونی مجلس استفاده خواهیم کرد و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های دولتی را افزایش خواهیم داد.

علی جلیلی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور هم عنوان اظهار کرد: کنترل کمی و کیفی بازار جزو وظایف دولت است؛ ولی چنانچه دولت صرفاً جهت جلب رضایت مردم بازار را از لحاظ پایین نگهداشتن قیمت‌ها در دست گرفته و نسبت به کنترل کیفی اقدام جدی انجام ندهد، مجلس به‌عنوان قوه ناظره از ابزارهای قانونی خود برای جلوگیری از این موضوع بهره خواهد گرفت.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور عنوان کرد: بسیاری از مردم نسبت به دولت تدبیر و امید ناامید شده‌اند، زیرا آنچه را که نیازشان است تأمین نشده، و از طرفی نیز دخل‌وخرج آنها نیز با هم همخوانی ندارد.
جلیلی با تأکید بر اینکه دولت توجهی به نیاز اصلی مردم نداشته است، بیان کرد: نیاز واقعی مردم یک موضوع است ولی دولت موضوع دیگری را حل می‌کند که ضرورتی در تأمین و همخوانی با نیاز مردم ندارد.
نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید به نیازهای مردم پاسخگو باشد و وعده‌های عملی نشده را در کمترین زمان اجرا کند، زیرا در غیر این صورت باید در مقابل نمایندگان مجلس پاسخگو باشد و ما نمایندگان مردم نیز بیش از این نمی‌توانیم ببینیم که مشکلات اقتصادی به مردم فشار می‌آورد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا