چرا دولتمردان دغدغه‌ای نسبت به وضعیت سیستان و بلوچستان ندارند!

اخبار بازار؛ طالب‌زاده –  به گزارش خبرنگار پارلمانی روزنامه امروز، علی کرد؛ نماینده مردم خاش، نصرت‌آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پهناور بودن استان سیستان و بلوچستان و بالا بودن آمار تلفات جاده‌ای در این استان گفت: وضعیت جاده‌های استان در وضعیت نامطلوبی قرار داشته و بعضاً غیرقابل تردد هستند.

وی افزود: استان ما مملو از جاده‌های کم‌عرض با آسفالت نامناسب است که متأسفانه در سیل اخیر بیشتر جاده‌ها غیرقابل تردد شده‌اند. هیات دولت و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه طی این 6 سال نسبت به استان ما بی‌مهر بودند. با توجه به اینکه دکتر نوبخت خود شمالی است، تدابیر دولت بیشتر به جاده‌های شمالی کشور است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: چنانچه اعتبار ساخت دو پل مابین تهران- شمال را به سیستان و بلوچستان اختصاص دهند امروز ما شاهد جان باختن بسیاری از هموطنانمان به ویژه دکتر امینی فرد یکی از نمایندگان این استان در تصادفات جاده‌ای نبودیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: رئیس‌جمهور، دکتر جهانگیری و آقای نوبخت باید بدانند که جاده ترانزیتی مرزی میرجاوه، ریگ ملک، تهلاب تا روتک که حدود 30 هزار نفر جمعیت دارد فاقد جاده هستند و جاده‌ای که از دهه 60 باقی مانده بود با عدم تدبیر دولت آقای روحانی این جاده نیز از بین رفت و مردم این مناطق چون هیچ‌گونه دسترسی به شهرها ندارند در کوچکترین مشکل متأسفانه جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اظهار تأسف از بی‌مهری دولت نسبت به استان سیستان و بلوچستان به‌ویژه اصلاح جاده‌های مذکور گفت: چنانچه دولت نمی‌تواند وضعیت جاده‌های این چند منطقه را با این دلیل که این مناطق مرزی است، اصلاح کند این مناطق را ضمیمه پاکستان کنند تا شاید پاکستان به درد مردم این منطقه رسیدگی کند زیرا مردم این منطقه برای دسترسی به میرجاوه که 150 کیلومتر از مسیر غیرقابل تردد است، با دور زدن سراوان، باید 700 کیلومتر مسافت بپیمایند که ظلم بزرگی در حق این مردم است.

14 5 26 1214501

نماینده مردم خاش، نصرت‌آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت از صداقت، وفا و قناعت مردم این استان سوءاستفاده کرده است، افزود: دولت استان ما را رها کرده است و از طرفی منطقه آزاد چابهار را با این بهانه که سرمایه‌گذاری خارجی آورده‌ایم به افغانستان سپرده‌اند و ایرانی‌ها به عنوان کارگر افغان‌ها در چابهار مشغول بکار هستند و حتی اسامی ایرانی-اسلامی ما را در این منطقه حذف و این کار سبب به خطر افتادن هویت ایرانی ما در این منطقه آزاد تجاری شده است.

محمدباسط درازهی نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص گفت: تنها استانی که تمام جاده‌های ورودی آن به مرکز استان دوطرفه می‌باشد استان سیستان و بلوچستان است که این جاده‌ها قدیمی، کم‌عرض و غیراستاندارد هستند.

وی با اشاره اینکه یکی از نمایندگان این استان در سانحه جاده‌ای در ماه گذشته جان خود را از دست داد افزود: جاده‌های استانی در وضعیت بد و جاده‌های روستایی وضعیت وخیم دارند و مردم در بسیاری از روستاها برای دسترسی به شهر از چهارپا استفاده می‌کنند.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت و به‌ویژه وزارت راه و شهرسازی طی این 6 سال نتوانسته جاده‌های این استان را بهبود بخشد و ما شاهد این هستیم که دولت تعهد و دغدغه‌ای نسبت به استان سیستان و بلوچستان ندارد.

وی با بیان اینکه استان‌های شمالی هم به جاده نیاز دارند اما استان‌های جنوبی نیازشان ضروری است، ادامه داد: ما در استان سیستان و بلوچستان جاده درجه 8-7 را نیز نداریم و مردم این استان از عملکرد دولت در این خصوص گلایه‌مند هستند.

درازهی گفت: عمق محرومیت مردم این استان بالاست و چنانچه بنیاد مسکن و سازمان مسکن و شهرسازی تا به الآن عملکرد خوبی از خود ارائه می‌کردند شاید در سیل اخیر این حجم از خسارت را متحمل نمی‌شدیم و کاری که بدون اساس و بنیاد انجام شود نتیجه‌ای جز این شرایط نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا