بانک صادرات از زیان به سود رسید

اخبار بازار؛ هادی مؤمنی – به طوری که بر مبنای اطلاعات صورت‌های مالی منتشره شده در سامانه کدال این بانک از زیان 111 ریالی در پایان سال 97 در ابتدای سال به یک ریال سود در 3 ماهه ابتدایی و 5 ریال سود در پایان دوره مالی 9 ماهه منتهی به 30 آذرماه 98 رسیده است.

تحقق سود ۵ ریالی در 9 ماه

بر اساس این گزارش، تازه‌ترین گزارش وضعیت صورت‌های مالی بانک صادرات حاکی از افزایش اندک تحقق سود این بانک است به طوری که بانک صادرات با انتشار صورت‌های مالی دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذرماه ۹۸ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم ۵ ریال سود محقق کرد. بر اساس شفاف‌سازی صورت گرفته بانک صادرات در سامانه کدال، این بانک اعلام کرد: در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذرماه ۹۸ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم ۵ ریال سود محقق کرده و این در حالی است که شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم (۱۱۵) ریال زیان محقق کرده بود. در ادامه این اطلاعیه آمده است که افزایش ۴۲ درصدی جمع درآمدها و از طرفی کاهش ۵ درصدی جمع هزینه‌ها از عمده دلایل شناسایی سود نسبت به مدت مشابه سال قبل است. بر اساس گزارش شفاف‌سازی مالی بانک صادرات، این بانک درعملکرد ۹ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۸ مبلغ ۸۷۶.۷۷۰ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است.

۳ ریال سود در 3 ماه

در همین حال بانک صادرات با انتشار صورت‌های مالی دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۸ (حسابرسی شده) اعلام کرده بود: به ازای هر سهم ۳ ریال سود محقق کرده است. بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال بانک صادرات اعلام کرد: دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۸ (حسابرسی شده) اعلام کرد: به ازای هر سهم ۳ ریال سود محقق کرده است. که نسبت به گزارش ۶ ماهه حسابرسی نشده تغییری نداشته است بر اساس گزارش شفاف‌سازی مالی بانک صادرات، عملکرد ۶ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۸ مبلغ (۵۲۷.۷۰۱) میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است.

وضعیت در نیمه تابستان 98

افزون بر این، بانک صادرات در گزارش فعالیت یک‌ماهه منتهی به ۳۱ مردادماه ۹۸ در نیمه تابستان سال جاری، آخرین وضعیت درآمدی خود را مثبت ارزیابی کرده بود به طوری که بانک صادرات با انتشار اطلاعات مالی یک‌ماهه در سامانه کدال اعلام کرد که در این مدت مبلغ ۱.۰۴ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی شناسایی و مبلغ ۱.۳ هزار میلیارد تومان سود سپرده‌گذاری پرداخت کرده که با این حساب در پنجمین ماه سال ۹۸ تراز عملیاتی مثبت ۲۶۱.۷ میلیارد تومانی را ثبت کرده است. در ادامه این شفاف‌سازی مالی آمده است که هزینه سپرده‌های کوتاه‌مدت این بانک بورسی درحالی ۲۴۵.۲ میلیارد تومان بوده که این رقم در دوره مشابه سال گذشته ۱۴۶.۳ میلیارد تومان بوده است.

یک ریال سود در 3 ماه

روند پیش‌بینی‌های بانک صادرات نشان می‌دهد که این بانک در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خردادماه ۹۸ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم یک ریال سود محقق کرده است. بر اساس اطلاعیه شفاف‌سازی صورت گرفته از سوی بانک صادرات، این شرکت در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خردادماه ۹۸ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم یک ریال سود محقق کرده است این در حالی است که شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم (۵۴) ریال زیان محقق کرده بود که افزایش ۱۱۹ درصد جمع درآمدها از عمده دلایل شناسایی سود نسبت به مدت مشابه سال قبل است. در ادامه این شفاف‌سازی آمده است که بانک صادرات براساس عملکرد ۳ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ مبلغ ۱۴۲.۲۳۵ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است.

وضعیت 12 ماه سال 97

در همین حال براساس اطلاعیه شفاف‌سازی بانک صادرات در سال گذشته نشان می‌دهد که این بانک در صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند ۹۷ برای هرسهم ۱۱۱ریال زیان شناسایی کرده و این در حالی است که در صورت‌های مالی شرکت اصلی سود هرسهم ۱۳۸ریال اعلام شده بود بر اساس این گزارش، این بانک در صورت‌های تلفیقی سال مالی ۹۷، درآمدهای خود را ۹۲هزار و ۷۹۹ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال، درآمدهای مشاع را ۱۶۵هزار و ۴۶۹میلیارد و ۳۳۲میلیون ریال و درآمدهای غیر مشاع را ۶۸هزار و ۸۲۴میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال منتشر کرده است. «وبصادر» در این گزارش از زیان خالص ۱۹ هزار و ۵۳۰ میلیارد و ۶۶۶ میلیون ریال و زیان انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی ۶۲هزار و ۷۸۴میلیارد و ۵۳۳میلیون ریال خبر داد. در برآوردی که این بانک از تغییرات در مانده تسهیلات داشته اعلام کرد که افزایش پرداخت تسهیلات و بهبود پرتفوی تسهیلاتی در دستور کار بانک قرار دارد لذا انتظار می‌رود منجر به رشد بیش از ۳۰ درصد در این بخش شود. همچنین برآوردی که از تغییرات در مانده ذخایر مطالبات مشکوک الوصول داشته اعلام کرده است. در همین حال «وبصادر» با هدف مدیریت بانک در نظر دارد مطالبات غیر جاری در سال ۱۳۹۸ را ۳۰درصد کاهش دهد. همچنین در اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص فعالیت شرکت اعلام کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا