بازار بین‌الملل

طرح کاهش اختیارات نظامی ترامپ به تصویب سنا رسید

مجلس سنای آمریکا روز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای را به‌منظور محدود کردن اختیارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور برای اقدام نظامی علیه ایران به تصویب رساند.

به موجب این قطعنامه که با 55 رای موافق در برابر 45 رای مخالف، دونالد ترامپ اجازه نخواهد داشت بدون کسب اجازه از کنگره علیه ایران اقدام نظامی کند.

البته با توجه به اینکه این قطعنامه از حمایت لازم برای شکستن وتوی ترامپ (حداقل 67 رأی) برخوردار نیست، این احتمال وجود دارد که رئیس‌جمهور آمریکا اقدام به وتوی آن کند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر از نمایندگان سنای آمریکا خواسته بود که به طرح محدود کردن اختیارات نظامی وی علیه ایران رأی مثبت ندهند.

رئیس‌جمهور آمریکا در این پیام توئیتری خطاب به نمایندگان سنا گفته بود: ««اگر دستان من بسته باشد، ایران زمین بازی را در اختیار می‌گیرد. [قطعنامه سنا] سیگنال بدی را ارسال می‌کند. دموکرات‌ها تنها این کار را به‌عنوان تلاشی برای آزار دادن حزب جمهوری‌خواه انجام می دهند. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد.»

حدود دو هفته قبل مجلس نمایندگان آمریکا دو طرح مجزا را برای کاهش اختیارات نظامی ترامپ و منوط کردن هرگونه اقدام نظامی علیه ایران به اعلام موافقت کنگره تصویب کرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا