روابط عمومی

رشد 51 درصد تماس های مردم با بانک مسکن

به گزارش اخبار بازار به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به دنبال ابلاغ بخشنامه افزایش تسهیلات مسکن از محل اوراق در دی ماه سال جاری تماس های مردم با بانک مسکن 51 درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش در دی ماه سالجاری مجموعا 14635 نفر با مرکز ارتباطات مردمی بانک مسکن از طریق کانال های مختلف تلفنی، صوتی و الکترونیکی تماس گرفتندکه 95 درصد از تماس گیرندگان از طریق برقراری تماس تلفنی سوالات خود را در خصوص انواع تسهیلات و خدمات اعتباری بانک مسکن با کارشناسان این مرکز مطرح کردند و سایر هموطنان نیز ازطریق ارسال پیام الکترونیکی و یا ارسال پیام صوتی با مرکز ارتباطات مردمی تماس برقرارکردند.

 این درحالی است که در آذرماه سال جاری 9672 از هموطنان با این مرکز تماس گرفته بود ولی به دنبال ابلاغ افزایش تسهیلات مسکن از محل اوراق در اوایل دی ماه، آمار تماس های های مردمی به شدت افزایش یافت و با رشد 51 درصدی تماس ها آمار تماس های مردمی بانک مسکن در دی ماه به 14635 تماس رسید .

گزارشات مرکز ارتباطات مردمی بانک مسکن نشان میدهد: بیشترین سوالات مردم در دی ماه مربوط به انواع تسهیلات این بانک می باشد به طوری که از مجموع 20394 پرسش هموطنان ازکارشناسان این مرکز، سوالات بخش تسهیلات با 17351 سوال درصدر می باشد و پس از آن سوالات مرتبط انواع سپرده های ریالی این بانک با اختلافی فاحش و  تنها با 824 سوال در رتبه دوم قرار دارد.

این گزارش همچنین می افزاید : در بخش تسهیلات بیشترین سوالات مردم به تسهیلات ناشی از اوراق ممتاز و جعاله اختصاص دارد و پس از آن انواع حسابهای تعهدی ازجمله صندوق پس انداز مسکن یکم وجوانان دررتبه بعدی سوالات مردمی است

مهمترین سوالاتی که مردم در دی ماه سال جاری درحوزه اعتباری با بانک مسکن مطرح کرده اند موضوع افزایش سقف تسهیلات از محل اوراق ممتاز و جعاله می باشد . افزایش تسهیلاتی که در ماه گذشته توسط شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی به بانک مسکن ابلاغ شد و پس از آن سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن ازمحل اوراق به 200 میلیون تومان و جعاله نیز به 40 میلیون تومان افزایش یافت.

گزارش مرکز ارتباطات مردمی بانک مسکن حاکی ازآن است : به دنبال افزایش تسهیلات از محل اوراق، بخش زیادی از دارندگان حساب صندوق پس انداز مسکن یکم و همچنین علاقه مندان به افتتاح این حساب، درخصوص امکان افزایش تسهیلات از محل صندوق یکم را نیز سوالاتی مطرح کرده و افزایش تسهیلات ازاین محل را نیز خواستار شدند.

همچنین بخش عمده ای ازسوالات مطرح شده درماه اخیر امکان دریافت تسهیلات مسکن یکم و اوراق ممتاز به صورت توام با سقف های ابلاغی جدید بوده است

یکی از پر تکرارترین سوالات مردم در ماه اخیر مربوط به افزایش سقف تسهیلات ازدواج تا 50 میلیون تومان است سقف تسهیلات جدیدی که اخیرا اخبار آن در رسانه ها مطرح شده است و مردم در خصوص شرایط و ضوابط و همچنین زمان ابلاغ دستور العمل مذکور را با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی بانک مسکن سوالاتی را مطرح کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا