راهبرد کلیدی همراه اول در توسعه مسئولیت اجتماعی

اخبار بازار؛ محمد مهدوی – در سال‌های اخیر رویکرد اجتماعی‌محور اپراتور اول، باعث ایجاد تحولی نوین در بحث مسئولیت‌اجتماعی در میان همه شرکت‌های ایرانی شده است.

این اپراتور در راستای تحقق چشم‌انداز خود به‌عنوان «محبوب‌ترین شرکت ایرانی» و نیز جهت تحقق اهداف راهبردی مسئولیت اجتماعی‌اش و با توجه به فرآیندهای تصمیم‌گیری و ارزیابی موجود، فعالیت‌های این حوزه را در محورهای هشت‌گانه زیر تعریف کرده است:

* ‌خیریه: اقداماتی که با هدف کمک به نیازمندان و بیماران انجام می‌شوند.

* رفتارهای حامیانه: حمایت  اعم از حمایت مالی، اطلاع‌رسانی، هدیه و … از فعالیت‌هایی که توسط سایر مجموعه‌ها (شرکت‌ها، سازمان‌ها، نهادها و…) انجام می‌شوند.

* محیط زیست: اقداماتی که با هدف حفظ محیط زیست و منابع طبیعی انجام می‌شوند.

* اشتغالزایی: اقداماتی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی می‌شود.

* مشتری‌مداری: اقداماتی که در راستای پاسخگویی به انتظارات مشتریان انجام می‌شوند.

* سلامت و بهداشت: اقداماتی که با هدف گسترش سلامت و بهداشت انجام می‌شوند.

* فرهنگ‌سازی: اقداماتی که با هدف ارتقای فرهنگ در زمینه‌های مختلف انجام می‌شوند.

* آموزش: اقداماتی که با هدف ترویج و گسترش آموزش انجام می‌شوند.

نگاه ویژه همراه اول به بحث مسئولیت اجتماعی باعث شده تا این اپراتور همراه یکی از اولین شرکت‌هایی باشد که به یاری و کمک افراد حادثه‌دیده در سیل و زلزله‌ بشتابد.

 

 

همین چند ماه قبل که شاهد بروز حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله در استان‌های مختلف کشور بودیم، همراه اول علاوه بر کمک‌های نقدی و ارائه خدمات رایگان مکالمه و اینترنت، در زمینه کمک به خانواده‌های ساکن در مناطق سیل زده نیز فعالیت گسترده‌ای داشت.

کمک‌هایی که اگر در ابعاد گسترده‌تر و از سوی سایر شرکت‌های فعال نیز صورت می‌گرفت، قطعا در بهبود و کاهش زخم‌های بجا مانده از حوادث مذکور نقش موثری داشت.

EJBEH3WXUAcBEzd

بسیاری از کارشناسان معتقدند جایگاه و محبوبیت فعلی همراه‌اول ارتباط مستقیمی با همین رویکرد حمایت‌گرایانه این اپراتور از بحث مسئولیت اجتماعی دارد.

در شرایطی که این روزها توجه بسیاری از شرکت‌ها معطوف به توسعه زیرساخت‌ها و فروش بیشتر محصولاتشان است، همراه اول توانسته جایگاه قابل‌دفاعی در بحث مسئولیت اجتماعی برای خود بوجود آورد.

این اپراتور با برنامه‌ریزی و اقداماتی که در سال‌های اخیر انجام داده، توانسته یک‌گام جلوتر از سایر رقبای حاضر در این صنعت و حتی در میان برترین‌ شرکت‌های ایرانی فعال در بحث «مسئولیت‌اجتماعی» شناخته شود.

EO6VcB2WAAYsmrz

این شرکت همچنین در سایر فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی نیز نقش سازنده‌ای داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی و اجرای موفق کمپین‌هایی نظیر «‌کمپین #همراهتیم»، «کمپین اربعین»، «همراه طبیعت»، «هوای شهرمو دارم»، «سوگواره عکس نینوا» ، «طرح توسعه حرم مطهر علوی»، «مسابقه عکاسی همراه طبیعت»، «الزامات قانون حفاظت در برابر اشعه» و «همراه اول حامی هفته ملی دیابت» اشاره کرد.

D1d9u7SW0AA8OPj

برخی از دستاوردهای اخیر همراه اول در حوزه مسئولیت اجتماعی:

1- نشان والی مهر از کمیته امداد امام خمینی (ره)

2- اپراتور برتر در چشم‌انداز ۱۴۰۴ در همایش سیاست‌های صنعتی، تجاری و خدماتی در افق ۱۴۰۴

3- تندیس زرین سرآمدان روابط عمومی در پنجمین دوره تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران

4- لوح ستاره طلایی روابط عمومی در جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران

5- نشان برنزی سه ستاره از دوازدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

6- نشان ویژه پاسخگویی از سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی

7- تقدیرنامه و تندیس همایش سیاست‌های صنعتی، تجاری و خدماتی در افق ۱۴۰۴

8- دریافت تقدیرنامه در سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم

9- دریافت تقدیرنامه و تندیس حامی طلایی ویژه از سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران

 

همان‌طور که اشاره مسئولیت‌ اجتماعی روش یا راهکاری است که شرکت‌ها به کار می‌گیرند تا علاوه بر اینکه به خود سود رسانند، برای جامعه نیز سودمند باشند. گفتنی است با توجه به ویژگی‌های اخلاقی و ارتباطی اپراتور اول، لوح روابط عمومی برتر در حوزه «ارتباطات رسانه‌ای» و همچنین نشان «مسئولیت اجتماعی» اخیرا به روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران اعطا شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا