کرونا شورای تهران را پریشان احوال کرد

ساعاتی پس از آنکه خبر ابتلای شهردار منطقه ۱۳ به کرونا پخش شد، شورای شهر تهران برای بررسی این موضوع جلسه اضطراری برگزار کرد. جلسه‌ای که به گفته ناهید خداکرمی به تعطیلی یک‌هفته‌ای شورای شهر تهران منتهی شد؛ هر چند که علی اعطا سخنگوی شورای شهر خبر تعطیلی شورا را تائید نکرد.

به گزارش «امروز» هفته گذشته، شهرداری منطقه ۱۳ میزبان شورایان این منطقه و برخی از اعضای شورا بوده است. در این نشست محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، علی اعطا سخنگوی این شورا و برخی دیگر از اعضای شورا مانند احمد مسجد جامعی و آرش میلانی و تعدادی از کارمندان شورا حضور داشتند. آنطور که محسن هاشمی می‌گوید در این نشت با شهردار منطقه ۱۳ دست داده است و فردای آنروز نیز با آقایان مجید فراهانی و حجت نظری و خانم نژاد بهرام جلسه داشته است.

رحمان‌زاده که در آن نشست ماسک بر صورت داشته در پاسخ به سؤال محسن هاشمی درباره دلیل زدن ماسک گفته «آنفلوآنزا دارم و به دلیل اینکه در روز ۲۲ بهمن گشت زده‌ام دچار بیماری شده‌ام.» تا اینکه دیروز(شنبه سوم اسفندماه) ناهید خداکرمی دیگر عضو شورا به محسن هاشمی خبر می‌دهد که تست کرونای شهردار منطقه ۱۳ مثبت بوده است. به همین دلیل محسن هاشمی از منزل خارج نشده و از هیات رئیسه شورا می‌خواهد درباره اتفاقات اخیر و تعطیلی احتمالی جلسات شورا تصمیم بگیرند. وی همچنین با تأکید بر اینکه امروز(یکشنبه چهارم اسفندماه) نیز در جلسه شورا شرکت نخواهد کرد از ابراهیم امینی خواست که جلسه شورا را مدیریت کند. گفتنی است، محسن هاشمی دیروز بصورت داوطلبانه تست کرونا داد.

ناهید خداکرمی عضو کمیته سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران که پزشک هم هست بعد از جلسه فوق‌العاده هیات رئیسه شورای شهر تهران در مصاحبه‌ای اعلام کرد که جلسات علنی شورای شهر در این هفته تعطیل شده و تنها جلسات کمیسیون‌ها برقرار خواهد بود. با این حال دقایقی بعد از این مصاحبه علی اعطا سخنگوی شورا طی توئیتی تأکید کرد که تصمیمی درباره تعطیلی جلسات شورا گرفته نشده است. وی در عین حال احتمال به حد نصاب نرسیدن شورا بدلیل غیبت افرادی که با مرتضی رحمان زاده در تماس بوده‌اند، را منتفی ندانست.

ابتلای یک عضو از خانواده مدیریت شهری چنان اعضای شورا را دچار پریشانی کرده که نمی‌توانند تصمیم درست و یکپارچه‌ای برای مدیریت تبعات این اتفاق بگیرند. در این شرایط چگونه می‌توان به مدیریت کرونا در کلان‌شهر تهران امید بست! باید منتظر ماند و دید آیا شهرداری تهران موفق‌تر از شورا عمل خواهد کرد یا کارنامه آن نیز مردود خواهد بود؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا