اخبار برگزیدهبازار خودرو

بازار قفل شد، خرید و فروش طلا و سکه به کف رسید

بازار طلا و سکه امروز در موقعیتی متفاوت کار خود را به پایان برد ، ساعت طولانی فعالیت و افزایش محسوس شمار مراحعه کنندگان تحت تاثیر جو به راه افتاده در بازار ، سبب شد قیمت سکه افزایشی قابل توجه را تجربه نماید.

محمد کشتی آرای درباره وضعیت فعلی بازار گفت:امروز بازار طلا و سکه تحت تاثیر رشد قیمت ارز با افزایش قیمت مواجه شدند.به گفته وی افزایش نرخ ارز تنها بازار طلا را تحت تاثیر قرار نداده و سایر بازارها نیز با سرعت در حال نطبیق خود با قیمت ها پرنوسان جدید ارز هستند.

امروز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار با افزایشی نزدیک به ۵۱ هزار تومان وارد کانال ششصد هزار تومان شد . رکوردی قابل توجه در مدت زمانی کوتاه، پیش بینی ها بر افزایش قیمت‌ها در بازار استوار است و شاید همین پیش بینی سبب شده است تعداد مراجعه کنندگان به بازار در استثنائی ترین روز بازار با افزایش محسوس مواجه باشد. بسیاری می خواستند دقیقا مطلع شوند قیمت ها چقدر است. فعالان بازار البته می گویند خرید و فروش چندانی در بازار انجام نمی شود و بازار در حالت قفل‌شدگی فعالیت خود را به پایان برد.

قیمت سکه بهار آزادی نیز افزایش قیمت بی سابقه ای را تجربه کرده است و با تداوم رشد، به قیمت ۵ میلیون ۷۷۰ هزار تومان رسیده است.

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص پیش بینی قیمت طلا به خبرآنلاین گفت:” پیش بینی قیمت طلا حتی برای چند ساعت آینده نیز غیر ممکن است و نمی شود گفت بازار به کدام سمت خواهد رفت و این افزایش قیمت ها تا کی ادامه پیدا خواهد کرد.”

وی در ادامه افزود:” دلیل اصلی افزایش قیمت طلا افزایش قیمت ارز است و به این دلیل که بازار طلا و سکه ارتباط مستقیم با بازار ارز دارد با افزایش قیمت ارز شاهد افزایش بیشتر قیمت طلا و سکه خواهیم بود.”

کشتی آرای در ادامه در خصوص تقاضا در بازار طلا و سکه افزود:” در حال حاضر هیچ تقاضایی در بازار طلا و سکه وجود ندارد و اگر تقاضایی در بازار بود قیمت سکه با حباب همراه بود اما در حال حاضر شاهدیم که قیمت سکه هیچ حبابی ندارد و این اتفاق به خاطر عدم تقاضا در بازار است.”برخی فعالان بازار نیز می گویند این جو ماندگار نیست و پیش بینی می شود رشد قیمت ها برخی که های خانگی را به بازار بکشد که خود عامل تعدیل قیمت خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا